God of War to "opowieść o rodzinie". Informacje o fabule, kamerze, sojusznikach

Gry
3770V
God of War to "opowieść o rodzinie". Informacje o fabule, kamerze, sojusznikach
Bartosz Dawidowski | 19.06.2017, 09:58

Wiadomości, które pojawiały się zaraz po prezentacji God of War na E3 2017 były świetne (w optymizm wprawiły np. wieści, że gra została odpalona na PlayStation 4, a nie na PS4 Pro). To nie koniec świeżych informacji dotyczących tego wysokobudżetowego exclusive'a.

Cory Barlog, reżyser nowego God of War, udzielił wywiadu redakcji USgamer. W tekście pojawiło się kilka nowych, ciekawych informacji m.in. na temat fabuły i narracji w szykowanej produkcji.

Dalsza część tekstu pod wideo

God of War w Encyklopedii PPE.pl

Barlog podkreślał w wywiadzie, że syn Kratosa, który ma towarzyszyć mu przez cała przygodę, nie jest dla niego ciężarem w dalszych sekcjach rozgrywki, tylko wartościowym towarzyszem. Gracze nie będą musieli ciągle spieszyć z pomocą dla Atreusa, który sam potrafi o siebie zadbać. Atreus jest też niezwykle wartościowym pomocnikiem, ponieważ tylko syn Kratosa rozumie lokalny język i na bieżąco tłumaczy bohaterowi wszelkie napisy.

"Cała nasza gra jest o rodzinie. O związkach międzyludzkich. Nie zawsze możesz zrobić wszystko sam. To lekcja, którą Kratos musi sobie przyswoić. (...) W dalszych sekcjach zabawy, ten dzieciak wcale nie jest ciężarem dla Kratosa. Kiedy chłopiec staje się mocniejszy, czujesz się za to odpowiedzialny. W innych grach czujesz, że ciągle rozwijasz siłę protagonisty. Tutaj będziesz czuć dumę, ze swojego dzieciaka" - powiedział Cory Barlog.

USgamer zapytał dewelopera, czemu kamera w nowym God of War jest położna wyraźnie bliżej, bezpośrednio za plecami Kratosa. Poniżej wytłumaczenie takiego zabiegu.

"Zawsze mówiłem, że nie przepadam za kamerą z serii Batman: Arkham. Chciałem zbliżyć się z kamerą naprawdę blisko, ale napotykałem opór ze strony specjalisty od walk w zespole. Finalnie jednak udało nam się jednak wypracować moim zdaniem fajny kompromis. Niektórzy boją się, że to "spowolni wszystko". Niekoniecznie. Jedyną rzeczą, którą tracimy przy takiej bliskiej kamerze jest efekt "O patrz jak daleko jestem a Kratos jest małym pikselem!". Tego w naszej grze już nie będzie, ale z drugiej strony zachwyca nas np. Grand Canyon a patrzymy na to bezpośrednio. Tak samo jest z grami. Chcę by ludzie czuli, że są Kratosem, a nie że to jakiś zewnętrzny bohater, który biega po pięknej scenerii".

Deweloperzy zdradzili również w wywiadzie dla Kotaku, że w niektórych momentach zabawy przejmiemy kontrolę nad Atreusem, pomagając Kratosowi w zabijaniu wrogów. Atreusa i Kratosa wspierać będą również pewni sojusznicy - m.in. krasnolud Sindri, który wykuł młot Mjolnir, używany przez Thora. Kotaku donosi również, że włosy z brody Kratosa poruszają się "w czasie rzeczywistym", w zależności od kierunku wiatru w danej lokacji.

God of War trafi na rynek w pierwszych miesiącach 2018 roku. Gra ma wyglądać na PS4 Pro jeszcze lepiej niż na pokazie z targów E3 2017.

Źródło: własne

Komentarze (83)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper