Battlefield 1. Majowa aktualizacja w szczegółach - spore zmiany na serwerach

Gry
973V
Battlefield 1. Majowa aktualizacja w szczegółach - spore zmiany na serwerach
Wojciech Gruszczyk | 30.05.2017, 15:27

DICE nadal ulepsza i dopracowuje Battlefield 1. Twórcy opublikowali szczegóły majowej aktualizacji i zestawienie jest przepełnione interesującymi zmianami, które na pewno zaciekawią graczy aktywnie biegających po mapach.

DICE pracuje już nad kilkoma większymi tytułami, ale autorzy nie zapominają o Battlefield 1. Studio wciąż zbiera informacje zwrotne od graczy i stara się ulepszyć strzelankę umiejscowioną w czasach I wojny światowej.

Dalsza część tekstu pod wideo

Do Battlefield 1 dołączą kobiety

Twórcy Battlefield 1 zapowiedzieli comiesięczne aktualizacje, dzięki którym wciąż będą reagować na sugestie społeczności. W maju deweloperzy skupili się na uwagach dotyczących rozgrywki, broni, wszelkich poprawkach oraz zmianie balansu w trybie Operacje.

Pliki powinny już trafić na serwery, a tak prezentują się wszystkie przygotowane zmiany:  

OPERACJE

  • Mając na uwadze liczne uwagi graczy odnośnie matchmakingu na serwerach Operacji, wprowadziliśmy pewne poprawki. Wśród nich znalazła się zmiana, mająca zapobiegać przypisywaniu gracza do pustego serwera.
  • Po aktualizacji gra po skończonym meczu w trybie Operacji, zamiast opuszczać ten tryb, będzie wracać do tej samej operacji. Jednak gracze zamienią się stronami na polu bitwy. Przykładowo, jeśli rozpocząłeś daną operację jako żołnierz armii francuskiej, to po ekranie „Koniec operacji”, przy następnym podejściu do tej operacji, znajdziesz się po stronie niemieckiej.
  • Pozostaniesz na tym samym serwerze, zamiast wracać do globalnego okna wyboru. Wierzymy, że dzięki temu uda się zredukować przypadki przypisywania graczy do pustych serwerów. W nadchodzących aktualizacjach planujemy rozwinąć tę funkcję tak, aby po każdym meczu wybierała kolejne z listy dostępnych operacji.

WSPÓŁDZIELENIE PREMIUM

  • W ciągu ostatnich miesięcy dwukrotnie testowaliśmy „współdzielenie premium”. Teraz przywracamy tę opcję. Pozostanie ona dostępna w czasie naszych przygotowań do EA PLAY.

MAPY I TRYBY

  • Naprawiono błąd trybu Obserwatora, podczas którego pierwszoosobowa kamera mogła się zaciąć w trakcie sekwencji kamery w czołgu szturmowym, podczas wzywania ostrzału gołębiem.
  • Ze 100 do 200 zwiększono liczbę kuponów dla trybu Dominacji.
  • Dodano brakujący opis trybu gry dla Operacji.
  • Zbalansowano liczbę punktów przyznawanych za zdobywanie flag w trybie Podboju. Samo zdobycie flagi daje teraz mniej punktów, jednak zwiększono liczbę kuponów za przejmowanie, a zespół, który ma przewagę w zdobytym terenie, wynoszącą więcej niż 3 flagi, otrzyma premie za kontrolę w Podboju.
  • Zmniejszono procentowy udział w przejmowaniu lub neutralizacji flag z 50% do 30%.
  • Dodano przycisk „Dołącz do dowolnej operacji” na głównym ekranie Operacji. Uruchamia on sesję matchmakingu, uwzględniającą każdą dostępną operację na dowolnej liczbie graczy (40 lub 64).
  • Naprawiono niedostępną kamerę trybu Obserwatora na mapach „Linia Frontu”, „Verdun” i „Soissons”.

POJAZDY

  • Usprawniono automatyczną naprawę dla pojazdów A7V, FT17, St. Chamond oraz Pierce Arrow.
  • Z 320 do 200 zmniejszono liczbę punktów wytrzymałości odzyskiwanych w jednym cyklu automatycznej naprawy.
  • Skrócono czas jednego cyklu automatycznej naprawy z 8 do 5 s.
  • o   Teraz naprawa tych pojazdów trwa tyle, co automatyczna naprawa okrętu lądowego Mark V.
  • Podwojono wytrzymałość dział polowych oraz stacjonarnych działek plot. Umożliwiono naprawę dział polowych i stacjonarnych działek plot. Działa polowe oraz stacjonarne plot. poniżej 50% wytrzymałości stają się poważnie uszkodzone i niezdatne do użytku. Aby przywrócić je do użytku, należy je naprawić do 100% stanu, używając narzędzia naprawczego.
  • Moździerzowy okręt lądowy Mk V: wydłużono czas śledzenia pocisku przez kamerę z 3,5 do 4,5 s. Pasuje to lepiej do dłuższego czasu lotu nowego ciężkiego pocisku.
  • Zmieniono sposób wyliczania maksymalnego zasięgu baterii plot. Maksymalny zasięg zależy teraz od kąta podniesienia lufy. Maksymalny zasięg pocisku wynosi teraz: w osi poziomej 300 m, w osi pionowej 450 m. Dotyczy to zarówno stacjonarnych baterii plot., jak i działek montowanych na wozach. Poprzednio pociski plot. miały taki sam zasięg w każdej osi, sprawiając, że działka przeciwlotnicze pokrywały ogniem przestrzeń o sferycznym kształcie. Oznaczało to, że zasięg w poziomym ustawieniu był taki sam, jak zasięg w ustawieniu pionowym. W efekcie działka mogły pokryć tylko nieznaczną połać nieba na dużych wysokościach, nawet jeśli miały one teoretycznie daleki zasięg. Nowe pociski plot. będą miały mniejszy zasięg na niskich wysokościach, za to będą w stanie razić cele nawet na maksymalnych wysokościach lotu. Dzięki temu działka plot. staną się skuteczniejsze przeciwko samolotom latającym na dużych wysokościach, za to nie będą w stanie dosięgnąć odległych, nisko latających celów.
  • Myśliwiec i samolot szturmowy: dostosowano zwrotność, by poprawić zachowanie się maszyn w całym spektrum prędkości.
  • Myśliwiec przechwytujący oraz przeciwsterowcowy samolot szturmowy: skrócono czas odnowienia przyspieszenia z 30 do 15 s.
  • Dodano widok do tyłu we wszystkich samolotach: Albatros, Fokker, Spad, Sopwith, Rumpler, Halberstadt, Salmson, Bristol, Gotha, Caproni. Aktywacja: podczas lotu z widokiem z trzeciej osoby przytrzymaj klawisz swobodnej kamery.

Zmiany w samolotach szturmowych:

  • Zwiększono zwrotność samolotu szturmowego. Zwrotność samolotu szturmowego będzie teraz zbliżona do zwrotności myśliwców, choć wciąż nieco gorsza.

Rzadko używane odmiany samolotów szturmowych – ulepszenia:

  • Zwiększono obrażenia głównego karabinu z samolotu przeciwsterowcowego z 32 do 40. Zrównuje to jego siłę ognia (obrażenia na sekundę; DPS) w walce powietrznej z karabinami pokładowymi myśliwców.
  • Z włączonym przyspieszeniem, w połączeniu z nowymi parametrami zwrotności, samolot szturmowy przez moment może wykonywać ostrzejsze skręty niż myśliwiec. Skrócony czas odnowienia umiejętności przyspieszenia pozwoli na częstsze wykorzystywanie wspomnianej przewagi mobilności.
  • Wprowadzone zmiany powinny zwiększyć potencjał samolotu przeciwsterowcowego w walkach powietrznych, w porównaniu z myśliwcami.
  • Zwiększono prędkość pocisków 37 mm samolotu przeciwczołgowego z 222 m/s do 267 m/s, a także zmniejszono opory powietrza z 0.005 do 0.003. Powinno to ułatwić trafianie „trzydziestką siódemką”, szczególnie w starciu z celami mobilnymi lub odległymi.

MYŚLIWCE – ZMIANY

Myśliwiec przechwytujący

  • Dodano nową broń dodatkową: amunicję zapalającą. Amunicja zapalająca zadaje zwiększone obrażenia poszczególnym elementom samolotu, pozwalając atakującemu błyskawicznie poważnie uszkodzić maszynę wroga, np. odstrzeliwując skrzydło.
  • Aktywna umiejętność: „Naprawę awaryjną” zastąpiono umiejętnością „Przyspieszenie”.

Zabójca bombowców

  • Aktywna umiejętność: „Przyspieszenie” zastąpiono umiejętnością „Naprawa awaryjna”.
  • Zamiana umiejętności pomiędzy myśliwcem a zabójcą bombowców powinna sprawić, że obie maszyny będą sprawniej odgrywać swoją rolę. Przyspieszenie daje myśliwcowi przechwytującemu przewagę mobilności nad innymi wersjami myśliwców, a „Naprawa awaryjna” zwiększa szansę zabójcy bombowców na przetrwanie ostrzału z bombowców i samolotów szturmowych.
  • Zwiększono obrażenia zadawane lekkim pojazdom przez działa polowe. Wozy pancerne nie będą już otrzymywać mniej obrażeń od dział polowych niż lekkie czołgi.

ZMIANY W DOSTĘPNYCH WERSJACH FT:

  • Czołg bliskiego wsparcia:
    • Zwiększono liczbę pocisków burzących 37 mm z 4 do 5.
    • Zastąpiono dodatkową broń, kartacz, sprzężonym lekkim karabinem maszynowym. Te zmiany powinny pomóc podkreślić wielozadaniowy charakter czołgu.
  • Czołg flankujący:
    • Wydłużono czas przeładowania armaty automatycznej z 2,5 s do 3,75 s.
    • Zwiększono obrażenia od bezpośredniego trafienia armatnim pociskiem burzącym z 15-10,5 do 17,5-12,5.
    • W rezultacie efektywna szybkostrzelność działa spada o 20%. Zwiększenie obrażeń zrównoważy niższą szybkostrzelność broni w starciach z pojazdami. Te zmiany powinny częściowo ograniczyć skuteczność czołgu flankującego w starciach z piechotą.
  • Czołg z haubicą:
    • Poprawiono broń główną: LKM zastąpiono CKM-em, zgodnie z podglądem w menu personalizacji. Większa siła ognia CKM-u powinna zrównoważyć jego ograniczony kąt ostrzału w porównaniu ze sprzężoną bronią czołgu bliskiego wsparcia.
    • Zmieniono dodatkową broń kierowcy: w wersji A7V, w czołgu podpalającym, kartacz zastąpiono miotaczem ognia. Ta zmiana wzmocni rolę tego pojazdu jako czołgu do bliskich starć.
    • Dodano swobodną kamerę w widoku trzecioosobowym dla wersji czołgu FT z haubicą. Brak widoku stanowił błąd, ponieważ standardowa wersja tego czołgu i tak ma wieżę o kącie obrotu 360 stopni.
  • Dodano Tankgewehr na tylnym stanowisku, jako broń dodatkową kierowcy w ppanc. okręcie lądowym.
  • Okręt lądowy wsparcia, ppanc. okręt lądowy: umożliwiono prowadzenie czołgu w widoku z trzeciej osoby, przy jednoczesnym korzystaniu z tylnego uzbrojenia.
  • Ulepszono moździerzowy okręt lądowy Mk V: jako broń dodatkową wprowadzono ciężki moździerz w miejsce rozpryskowego. Ciężki moździerz ma większą siłę rażenia i jest skuteczny zarówno przeciw piechocie, jak i pojazdom, ale ma znacznie dłuższy czas przeładowania.
  • Pociski dymne oraz gazowe zastąpiono możliwością naprawy gąsienic oraz urządzeniami generującymi dym. Te zmiany powinny uczynić z moździerzowego okrętu lądowego lepszy pojazd bojowy, nie ograniczając jego roli do artylerii samobieżnej, unikającej bezpośredniego starcia.
  • Naprawiono dotyczący pojazdów błąd przy celowaniu z widoku trzeciej osoby: pocisk nie był wystrzeliwany w odpowiednim kierunku, jeśli celem była głowa żołnierza dosiadającego wierzchowca.

BROŃ I GADŻETY
Szarża z bagnetem – zmiany:

  •  Dodano modyfikator do prędkości celowania zarówno podczas przygotowania, jak i w czasie samej szarży. Oznacza to, że gracz może wykonać zwrot o maksymalnie 50 stopni podczas przygotowania do szarży. Dodano również funkcję blokującą wykonywanie kroków w bok podczas szarży.
  • Zwiększono głośność kroków innych żołnierzy podczas szarży z bagnetem, aby umożliwić graczowi zorientowanie się w sytuacji. Zwiększono głośność okrzyków szarżującego z bagnetem przeciwnika, gdy ten znajduje się blisko gracza.
  • Nieznacznie ograniczono maksymalną prędkość obrotu szarżujących postaci.
  • Wyłączono redukcję obrażeń dla szarżujących postaci. Obecnie broń zadaje szarżującym graczom normalne obrażenia.
  • Naprawiono błąd z odgłosami używanego dwójnoga, utrzymującymi się mimo zmiany broni głównej na dodatkową.
  • Zmieniono wymagania dla międzyklasowego medalu – teraz uwzględniają używanie karabinów powtarzalnych.
  • Dodano interfejs do uzupełniania zapasu granatów.
  • Zmniejszono rozmiar efektu odbłysków od celowników optycznych z 0,25 m do 0,15 m, aby pozwolić strzelcom na łatwiejsze chowanie się za ścianami.

ROZGRYWKA

  • Dodano opcję rozgrywki, służącą do regulacji efektu wstrząsu kamery powodowanego przez wybuchy itp.
  • Dodano brakującą animację dla sanitariusza wyposażonego z strzykawkę: dostrzeżenie poległego sojusznika.
  • Sojusznicy, którym wyczerpuje się amunicja, będą automatycznie oznaczani odpowiednimi ikonkami.

STEROWANIE

  • Gracze używający kontrolera mogą teraz niestandardowo przypisywać funkcje przycisków / drążka.
  • Naprawiono błąd, w którym przycisk "Wybierz operację" nie wyświetlał się prawidłowo podczas korzystania z joypada lub gry na konsoli.

INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

  • Przeniesiono wskaźnik pingu poniżej rejestru zabójstw.
  • Naprawiono problem z ekranem wyboru drużyny – wcześniej gra nie wybierała automatycznie drużyny dla gracza nieprzypisanego do żadnej drużyny. Teraz domyślnie zostaje wybrana pierwsza drużyna na liście. W wersji PC wprowadzono ponadto obsługę przycisku spacji do dołączania / opuszczania drużyny.
  • Naprawiono problem z efektem rozmazanych ikon flag i ikon w świecie gry, powodowany przez przełączanie się do i z ekranu personalizacji z poziomu ekranu odrodzeń.
  • Dodano możliwość wyłączania zawartości tworzonej przez użytkowników (UGC).

KOD SIECIOWY

  • Wprowadzono regionalne ustawienia wartości progowych dla wykrywania trafień po stronie serwera: 130 ms dla USA oraz Europy, 200 ms dla reszty świata.
  • Naprawiono interpolację wykrywania trafień po stronie serwera.
  • Celowanie z wyprzedzeniem musi jedynie uwzględniać margines czasowy powyżej danego progu, np.: mając w USA ping wynoszący 150 ms, trzeba wyprzedzać cel o 20 ms.
  • Naprawiono wyświetlanie opóźnienia na serwerze, który jednocześnie odpowiada za wybór między wykrywaniem trafień po stronie klienta lub serwera.
  • Naprawiono kompensacje akcji graczy przy wykrywaniu trafień po stronie serwera, tak, aby odpowiadały danym z klienta.
  • Naprawiono wyświetlanie wskaźnika trafień podczas śmierci gracza.
Źródło: Battlefield.com

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper