Friday the 13th: The Game z wielkimi problemami. Twórcy tłumaczą się z błędów
Zamiast ucieczek, chowania się po stodołach i unikania mordercy, pojawiają się narzekania, błędy i nieprzychylne komentarze. Twórcy Friday the 13th: The Game nie okiełznali kodu przed premierą gry i muszą teraz naprawiać produkcję.
W ubiegłym tygodniu odbyła się premiera Friday the 13th: The Game, ale w tym wypadku trudno mówić o szczęśliwym debiucie i wyjątkowych wynikach. Horror ma spore problemy i na starcie zbiera mieszane opinie.
Nowy gameplay z Friday the 13th: The Game
Idea Friday the 13th: The Game jest prosta – kilku graczy wpada na mapę, na której znajduje się jeden morderca i zawodnicy w oczekiwaniu na ratunek, muszą za wszelką cenę unikać przeciwnika. Taka koncepcja nie każdemu przypadła do gustu, ale możemy śmiało przypuszczać, że autorzy nie sądzili, że ich gra spotka się z tak pozytywnym zainteresowaniem.
Od dnia premiery Friday the 13th: The Game jest w zasadzie niegrywalne. Gracze narzekają na niszczące zabawę bugi, zacinające się postacie, zainteresowani nie otrzymują punktów doświadczenia za ukończone spotkania, wciąż pojawiają się problemy z serwerami i w sumie trudno tutaj mówić o przyjemnej rozgrywce.
Twórcy zapowiadają wielkie łatanie. Już teraz stworzono aktualizację dla Xboksa One, a w drodze są kolejne łatki na między innymi PlayStation 4. W rezultacie autorzy nawet na pewien czas wyłączyli serwery i aktualizowali całą infrastrukturę.
Zdaniem autorów problemem jest „zbyt wielka popularność gry”, ponieważ w dniu premiery tytuł nabyło około 75 tysięcy graczy, a ekipa odpowiedzialna za Friday the 13th: The Game nie spodziewała się takich tłumów.
W rezultacie gra zbiera mieszane opinie (aktualna średnia ocen 68%), choć trzeba mieć świadomość, że niektóre opinie zostały wystawione na podstawie testów wykonanych przed premierą – a podobno od dnia debiutu serwery zaczęły świrować:
- CGMagazine - 85 / 100
- GameSkinny - 80 / 100
- IGN Spain - 68 / 100
- Hardcore Gamer - 60 / 100
- PlayStation LifeStyle - 45 / 100