Zacznijmy od początku. Scalebound zostało zapowiedziane na E3 w 2014 roku. Za tytuł odpowiadało Platinum Games, które jednak wciąż miało problem z zakończeniem prac nad grą. W styczniu 2017 roku otrzymaliśmy oficjalną wiadomość o anulowaniu gry.
Informacja o anulowaniu Scalebound była sporym szokiem
Microsoft potwierdził, że produkcja nie prezentuje oczekiwanej jakości, więc zdecydowano się dłużej nie inwestować gotówki w japońskie studio. Jednak po zaledwie kilku miesiącach, gra znowu powstaje.
Taką informację przekazał właśnie jeden z informatorów, który twierdzi, że ekipa Phila Spencera postanowiła dokończyć prace. Tytuł został oddany ekipie „bliskiej” Microsoftowi, więc możemy sądzić, że jest to zespół first-party lub second-party. Informacje mają zostać opublikowane „wkrótce” (E3?), ale nie możemy liczyć na rychłą premierę, ponieważ projekt jest przebudowywany od podstaw.
Warto zaznaczyć, że to Microsoft jest właścicielem marki Scalebound, a Platinum Games było po prostu wykonawcą projektu. Jednocześnie ciekawostką jest fakt, że Amerykanie kilka dni temu zaktualizowali informacje dotyczące znaku towarowego.
Dla przypomnienia, tak prezentowało się Scalebound od PG: