Techland inwestuje 40 mln zł w centrum badań i rozwoju

Gry
2011V
Techland inwestuje 40 mln zł w centrum badań i rozwoju
Wojciech Gruszczyk | 25.04.2017, 14:31

W połowie ubiegłego roku informowałem naszych czytelników o świetnej decyzji rodzimego Techlandu. Firma stała się międzynarodowym wydawcą, a pierwszą produkcją w katalogu studia był Torment: Tides of Numenera. Teraz twórcy Dying Light potwierdzili kolejny intersujący projekt.

Do końca listopada 2020 roku powstanie obok siedziby Techlandu we Wrocławiu nowe centrum badań i rozwoju. Firma potwierdziła, że koszt takiej inwestycji wyniesie około 40 milionów złotych, a 11 milionów pozyskano z jednego z programów wsparcia funduszy Unii Europejskiej.

Dalsza część tekstu pod wideo

Techland rośnie! Firma staje się międzynarodowym wydawcą, znamy plany studia

Techland wciąż się rozwija i zamierza przygotowywać coraz to lepsze gry w krótszym czasie. To właśnie z tego powodu zdecydowano się na taką ogromną inwestycję, którą w prostych słowach tłumaczy Michał Ostojski Dyrektor Operacyjny firmy Techland:

„Specyfika branży gier na ogół bazuje na wynikach własnych poszukiwań, gdyż nie ma rozwiązań, które są gotowe. Trzeba je wykreować. Badania trwają cały czas - koniec jednych jest początkiem następnych. Centrum badań, które chcemy rozwijać, da nam pełne spektrum możliwości w tworzeniu i testowaniu nowych rozwiązań technologicznych. Cały czas też prowadzimy aktywne działania w zakresie rekrutacji, które wiążą się z naszymi projektami. Poszukujemy utalentowanych specjalistów z wielu dziedzin do naszych zespołów we Wrocławiu i Warszawie. To z kolei zwiększa zapotrzebowanie na przestrzeń, dlatego stawiamy kolejny budynek firmy we Wrocławiu, natomiast w Warszawie przenieśliśmy cały nasz zespół do nowoczesnego, większego biura.”

Twórcy zdają sobie sprawę, że największe studia korzystają z własnych rozwiązań (silniki graficzne, modele sztucznej inteligencji, nowatorskie rozwiązania w kwestii mechaniki rozgrywki, czy metod nagrywania ruchu aktorów i przenoszenia ich do gier (tzw. motion capture)) i nie inaczej jest w przypadku Techlandu, ale dzięki stworzeniu nowego działu badań i rozwoju deweloperzy będą mogli realizować ambitne plany dotyczące kreowania innowacji w grach, czy też w samym procesie ich tworzenia.

Jednym z takich autorskich projektów jest między innymi Natural Movement z Dying Light, który pozwala graczom na swobodne przemieszczanie się po świecie pozycji. Studio podkreśla, że efekty badań będą wykorzystywane w nowo powstających produkcjach – autorzy przygód skupią się na nowatorskich rozwiązaniach zarówno w kwestii zastosowanej technologii jak i na płaszczyznach fabularnej narracji czy samej rozgrywki.  

Źródło: Informacja prasowa

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper