Poznań Game Arena 2016 - ogromny sukces targów

Inf. prasowa
3701V
Poznań Game Arena 2016 - ogromny sukces targów
redakcja | 27.10.2016, 11:17

Jedenasta edycja Targów Gier, Rozrywki i Multimediów POZNAŃ GAME ARENA za nami. Po raz kolejny możemy ją uznać za ogromny sukces. Liczby mówią same za siebie. 

  • 71 328 osób zapoznało się z ekspozycją bloku targów
  • 800 akredytacji przyznanych dziennikarzom i twórcom internetowym
  • 850 stanowisk do gry, do pełnej dyspozycji zwiedzających
  • 150 wystawców, którzy przygotowali niezliczone atrakcje na swoich stoiskach
  • 8 pawilonów
  • 3 dni trwały Targi PGA
  • 3 sceny, na których prowadzone były debaty, konkursy i turnieje.
Dalsza część tekstu pod wideo

Już pierwszego dnia od wczesnych godzin porannych można było dostrzec, że targi cieszą się dużym zainteresowaniem. Kolejne dwa dni tylko potwierdziły nasze przypuszczenia, że hasło GRAMY GRUBO nie zostanie tylko reklamowym sloganem. 8 targowych pawilonów tętniło życiem. Dziesiątki tysięcy zwiedzających, w przeważającej części młodzieży, która grała, testowała, śpiewała, tańczyła, jednym słowem dobrze się bawiła. Bogaty program targów sprawił, że każdy centymetr hal targowych wypełniony był pozytywnymi emocjami, którymi uczestnicy chętnie dzielili się w mediach społecznościowych. Warto również podkreślić, że PGA cieszyły się dużym zainteresowaniem mediów, które regularnie informowały o planowanych wydarzeniach. Po raz kolejny okazało się, że tylko dzięki współpracy wszystkich podmiotów, począwszy od organizatora, przez wystawców, partnerów i media, możliwe jest przygotowanie wydarzenia na wysokim poziomie, które stanie się miejscem spotkań i ekscytacji ludzi, z różnych zakątków świata. Oprócz imponujących stoisk, to co przykuwało uwagę, to również liczba graczy, ludzi w różnym wieku, różnej płci i o różnym wyglądzie: cosplayerzy, miłośnicy najnowszych technologii, rodziny z dziećmi, nastolatki - całe spektrum rozmaitych indywidualności, które znalazły to czego szukały właśnie na PGA.

Na tegoroczny sukces złożyła się otwartość na śmiałe wyzwania i doskonale zorganizowana współpraca:

Wśród wystawców

W jednym miejscu i czasie udało się zebrać czołowych i światowych producentów gier, elektroniki i akcesoriów. Każdy z nich przeżywał prawdziwe oblężenie. Jak twierdzą wystawcy, to niesamowite uczucie stanąć twarzą w twarz z graczami i wypytać ich o preferencje, to w końcu dla nich tworzą swoje produkty. Microsoft, Sony Computer Entertainment Polska, Asus, CDP.pl, Gaijin Entertainment, GoPro, Hama, Hyperbook, Komputronik, LG, Media Markt, Modecom, Roccat, Samsung, Steelseries, Techland, to tylko kilkoro ze 150 wystawców PGA.

Od redakcji: Nie zabrakło również i naszej ekipy. Zerknijcie na naszą relację. 

Strefa Indie Games

Niezależni twórcy gier po raz kolejny znaleźli na PGA miejsce, w którym mogli zaprezentować szerokiej publiczności swoje najnowsze, najciekawsze i najpopularniejsze produkcje. Młode stażem i duchem studia developerskie z roku na rok rosną w siłę. Strefa Indie Games gościła w tym roku ponad 50 twórców, którzy zachwycali nie tylko graczy ale także organizatorów swoją wyobraźnią, pomysłami i doskonałymi realizacjami. Widząc dynamiczny rozwój strefy Indie i chcąc uhonorować zapał twórców, ich pomysłowość, kreatywność i determinację w dążeniu do realizacji swoich marzeń i wcielaniu ich w życie postanowiliśmy ogłosić plebiscyt na Najlepsze stoisko i Odkrycie Indie Games. W tym roku odbyła się już jego trzecia edycja, a nagroda PGA Awards za Najlepsze stoisko Indie Games trafiła do Wastelands Interactive, natomiast największym odkryciem targów uznano Toucan Systems.

Strefa Indie to także zmagania w ekscytujących turniejach oraz panele dyskusyjne, traktujące o rynku gier, zarówno z perspektywy dotychczasowych dokonań jak i szans rozwoju. Gośćmi MAŁEJ SCENY byli niezależni twórcy, którzy na żywo komentowali turniejowe potyczki.

Turnieje, turnieje, turnieje

Tegoroczne PGA obfitowało wręcz w eSportowe rozgrywki. Począwszy od rozgrywanego w Strefie LG 21:9 LG Tournament League of Legends, który zgromadził 40,000 złotych w puli podstawowej, poprzez Wielki Turniej League of Legends i Hearthstone zorganizowany przez Komputronik i Alienware, Turniej Fifa 2016, Counter-Strike: Global Offensive i League of Legends zorganizowany przez Modecom i Morele.net. a skończywszy na Tekken Tej Tournament 2016. Reasumując: Uczestnicy Poznań Game Arena otrzymali możliwość uczestnictwa w pięciu turniejach League of Legends, trzech Hearthstone, dwóch Fifa 2016, jednego w Tekken Tej Tournament, dwóch Battlefront 1 oraz Counter-Strike: Global Offensive. To wszystko można określić tylko jednym słowem – GRAMY GRUBO!

Gwiazdy You Tube

Społeczność twórców internetowych rozrasta się z każdym dniem, a YouTube plasuje się na drugim miejscu wśród wyszukiwarek, tuż za Google. Wszystko wskazuje na to,  że kanał ten rośnie w siłę i przed sobą ma świetlaną przyszłość. Odpowiedzią na ten trend są m.in. takie inicjatywy jak Stars4fans, które skupiają wokół siebie najciekawszych i najbardziej popularnych youtuberów. Tegoroczna, druga już edycja eventu Stars4fans zdominowana została przez twórców internetowych, których popularność, do samej gwiazdorskiej strefy przyciągnęła kilka tysięcy młodych fanów. Pawilon numer 6 pękał od natłoku wrażeń i wywoływanych emocji. Muzyka, tańce, wybory miss Stars4Fans, a przede wszystkim możliwość spotkania ulubionej gwiazdy w realnym świecie była magnesem, który przyciągnął tłumy nastolatków. Bohaterami dwudniowego eventu bylło ponad stu youtuberów i vlogerów gamingowych a wśród nich m.in.: Blowek, Izak, Isamu, JDabrowski, Stuu, Naruciak, Ajgor, – swoisty creme de la creme polskiego You Tube.          

Konkurs Cosplay

Odkąd po raz pierwszy odbył się na targach, nie możemy oprzeć się wrażeniu, że coraz więc młodych ludzi puszcza wodze fantazji i zatapia się w świecie pełnym magii. Widząc jak wielkim uwielbieniem darzą bohaterów gier i filmów, konkurs Cosplay na stałe został wpisany w harmonogram wydarzeń PGA. To w nim twórcy strojów rodem z gier i świata fantastyki stają przed publicznością, rywalizując o miano najlepiej odwzorowanej postaci. W tym roku napłynęło ponad 100 zgłoszeń, z czego wybraliśmy 30 fantastycznych postaci, które w ostatni dzień targów dumnie zaprezentowały się społeczności PGA. Zwycięzcą tegorocznej edycji została: Anna Nowicka jako Mettaton z gry Undertale.

Game Industry Conference

Tradycyjnie już podczas PGA odbyła się Game Industry Conference znana jako Zjazd Twórców Gier. Wśród kilku tysięcy uczestników znalazła się ponad setka wykładowców z wielu krajów, w tym tak egzotycznych jak Japonia czy Stany Zjednoczone. W tegorocznej, dziewiątej już edycji nowością była strefa „Career Zone”, która miała na celu wymianę doświadczeń oraz skomunikowanie developerów poszukujących pracy ze studiami tę pracę oferującymi. Trzy targowe dni to panele dyskusyjne z ekspertami, reprezentującymi najważniejsze firmy z branży. Zebrani na nich goście mogli poszerzyć swoją wiedzę dotyczącą tworzenia gier z takich tematów jak tworzenie grafiki, programowanie, korzystanie z silników, udźwiękowienie gier, zarówno w teorii, jak i podczas praktycznych warsztatów. O międzynarodowym charakterze konferencji świadczy fakt, że zaproszeni goście to mieszkańcy 23 krajów. Uświetnili oni swoją obecnością bogaty program debat, dodając do nich inny, europejski punkt widzenia oraz dzieląc się zdobytym już doświadczeniem. Oprócz tematów związanych z tworzeniem gier video, uczestnicy prowadzili także dyskusje dotyczące mniej “cyfrowych” tematów, takich jak wpływ kultury, ekonomii i polityki na gry.

Źródło: własne

Komentarze (21)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper