Prawie 21 milionów osób płaci za PlayStation Plus - Sony ujawnia strategię na bieżący rok

Sony niedawno chwaliło się, że sprzedało już ponad 40 mln egzemplarzy PlayStation 4. To świetny wynik, ale warto też przypomnieć, że firma może pochwalić się dużymi sukcesami w przestrzeni dystrybucji cyfrowej.
Sony podało na spotkaniu z inwestorami w Tokio, że abonament PS Plus opłaca aktualnie 20,8 mln użytkowników. Japońska firma pochwaliła się również, że PS4 rozeszło się już w ilości ok. 40 mln sztuk. Rynek cyfrowej dystrybucji PSN rozbudował się o 51% w porównaniu z 2014 rokiem fiskalnym.
Jako najważniejsze inwestycje w najbliższym czasie Sony wymienia "partnerstwo z Kojima Productions", rozbudowę PlayStation Vue a także PlayStation VR.




Główne założenia strategiczne firmy to rozbudowa cyfrowej dystrybucji nie tylko przez tradycyjne gry, ale zawartość VR i transmisje TV. Firma chce się też skupić na PS Vue (usługa transmisji TV), a także na wspieraniu "oryginalnej zawartości", czyli exclusive'ów na PS4/PS VR. "Ekosystem PS VR" ma w najbliższych miesiącach wychodzić również poza biznes związany z grami.
Takie działania Sony sprawiają zapewne, że analitycy tworzą bardzo obiecujące prognozy dla gogli PS VR, które mają jeszcze do końca bieżącego roku sprzedać się w ilości 3 razy większej niż Oculus Rift.