Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 22.04.2016 09:51
Blizzard przyznaje, że skasowany następca World of Warcraft "był totalną porażką"
1477V

Blizzard przyznaje, że skasowany następca World of Warcraft "był totalną porażką"

Overwatch zbiera pochlebne opinie po fazie beta testów. Okazuje się jednak, że wewnętrzny zespół Blizzard odpowiedzialny za tę produkcję popełnił w przeszłości koszmarny błąd.

World of Warcraft sporo się już zestarzał, a baza graczy zmniejsza się z każdym rokiem (chociaż deweloperzy próbują podtrzymywać zainteresowanie tym MMORPG-iem za sprawą kolejnych rozszerzeń). Logiczne jest zatem, że Blizzard chciałby zastąpić leciwego już role-playa czymś zupełnie nowym. W 2010 roku firma zapowiedziała, że pracuje nad projektem zwanym Titan, który miał być MMORPG-iem. W 2014 roku ogłoszono jednak, że produkcja została skasowana.

Co właściwie się stało z Titan? Okazuje się, że ekipa, która pracowała nad tym MMORPG-iem przerzuciła się na tworzenie Overwatch. W rozmowie z redakcją Gamespot Jeff Kaplan zdradził, że "Titan był totalną pomyłką". Pracownik Blizzard z rozbrajającą szczerością oświadczył, że grupa deweloperów szykujących ten projekt "poniosła okropną porażkę w każdym wymiarze". Pomyłki podobno popełniano "w każdym punkcie jakim tylko można".

Kaplan zdradził, że firmie trudno było przełknąć taką gorzką pigułę, bo wcześniejsze przedsięwzięcia Blizzard były praktycznie samymi sukcesami.

Zespół, który poniósł porażkę otrzymał ostatnią szansę na udowodnienie swojej wartości i z tego sprawdzianu wykluło się ponoć Overwatch. Wygląda na to, że ekipie się w końcu powiodło, bo odbiór tej sieciowej strzelaniny jest póki co pozytywny.

"Dostaliśmy ostatnią szansę. Często powtarzamy w branży, że ‘jesteś na tyle dobry, na ile dobra jest twoja ostatnia gra’. Moja ostatnia gra była totalną porażką zwaną Titan, która została skasowana. Więc zapytałem ich: 'co mogę zrobić, żeby udowodnić wam, że jestem wart znacznie więcej' - powiedział Jeff Kaplan z Blizzard.

Tagi: