SKLEP
Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 25.03.2016 16:00
SOMA nadal nie zarabia. Twórcy opublikowali wynik produkcji i zapowiedzieli kolejne projekty
814V

SOMA nadal nie zarabia. Twórcy opublikowali wynik produkcji i zapowiedzieli kolejne projekty

Frictional Games przygotowało przerażającą opowieść, która w ubiegłym roku zadebiutowała na dwóch platformach. Twórcy postanowili podsumować sześć miesięcy pozycji na rynku i podali oficjalne wyniki. Gra zebrała wiele pozytywnych opinii, ale autorzy nie zarobili nawet złotówki na tym tytule. 

Nie często jesteśmy świadkami takich sytuacji. SOMA zadebiutowała na rynku 22 września, ale tytuł trafił do zaledwie 250 tysięcy graczy na dwóch platformach. Studio jest podobno zadowolone z wyników, ale jednocześnie Frictional Games potwierdziło, że gra nadal nie osiągnęła progu rentowności. Klienci muszą nabyć jeszcze około 20-30 tysięcy egzemplarzy, by zwróciły się wszystkie koszty poniesione na przygotowanie tytułu.

Jest to zaskakująca sytuacja, ponieważ SOMA zebrała bardzo pozytywne opinie od dziennikarzy oraz graczy – średnia ocen przedstawia się następująco: 79% PlayStation 4, 84% PC.  

Na szczęście autorzy nie muszą pakować walizek i szukać nowego pracodawcy. Studio pracuje aktualnie nad dwoma projektami, a cały zespół jest podzielony na dwie formacje. Możliwe jednak, że najnowsze pozycje nie podzielą losów SOMA i tym razem nie otrzymamy połączenia horroru i science-fiction – zespół uważa, że właśnie zaserwowanie takiego miksu zdecydowanie obniżyło sprzedaż.  

Źródło: http://www.vg247.com/2016/03/25/soma-sold-250k-in-six-months-frictional-working-on-two-games/

Tagi: frictional games soma sprzedaż gier wyniki sprzedaży