The Witness nie boi się piractwa i w ciągu tygodnia sprzedało się prawie tak samo jak Braid w rok
Jonathan Blow tworzył The Witness przez długie lata, przez co włożył w swoje najnowsze dzieło nie tylko dużo czasu, lecz i masę pieniędzy, które zwrócą mu się z ogromną nawiązką.
Początkowo martwiliśmy się tym, iż dzieło ojca Braid jest jedną z najchętniej piraconych gier na PC, przez co deweloper traci spore sumy kochanych dolarów. Jednakże dzięki temu, że tytuł wyszedł również na PlayStation 4, jego statystyki są w normie.
Za pośrednictwem Twittera Jonathan Blow poinformował, iż The Witness w przeciągu zaledwie tygodnia od premiery jest bliskie osiągnięcia wyższego rezultatu niż świetnie jego świetnie przyjęty młodszy braciszek. A Braid na swoje czasy był prawdziwym hitem klasy indie, o miało zapewne znaczący wpływ na popularyzację tegoż nurtu.
Pozwoli to również deweloperowi powiększyć zespół i następną grę stworzyć z jeszcze większym budżetem.
It's hard to talk about numbers without breaking NDAs, but The Witness is on track to sell more in a week than Braid sold in its first year,
— Jonathan Blow (@Jonathan_Blow) styczeń 31, 2016