Mamy świetny gameplay, datę ogłoszenia daty premiery i masę informacji o Final Fantasy XV!

Gry
2253V
Mamy świetny gameplay, datę ogłoszenia daty premiery i masę informacji o Final Fantasy XV!
Igor Chrzanowski | 31.01.2016, 14:54

Final Fantasy XV powstaje już od niemalże dekady, lecz nareszcie w tym roku będziemy mogli włożyć grę do naszych czytników i oddać się wspaniałościom, które przygotowuje dla nas ekipa Square Enix.

Podczas ostatniego wydarzenia związanego z "piętnastką", autorzy podzielili się z fanami ogromną ilością informacji, dotyczących postępów w produkcji i usprawnieniach, które zaimplementowano w tytule od czasów premiery wersji demonstracyjnej.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dodatkowo uraczono nas absolutnie genialnym gameplayem, prezentującym zarówno fragmenty skradankowe, jak i pełną wybuchów soczystą akcję. 

Z udostępnionych informacji wynika, że w grze znajdzie się podwójny system magii - jeden oparty o żywioły, drugi zaś związany z mitologią świata, bądź innymi zjawiskami. Pierwszy z nich będzie dostępny od początku zabawy i został bardzo rozbudowany.

 

Dla przykładu, widoczny na wideo czar ognisty nie będzie polegać na standardowym rzucaniu kuli ognia, lecz będzie wchodził w pełną interakcję z otoczeniem. Oznacza to tyle, że jeśli wypuścimy z siebie ogień, to ten będzie mógł zranić zarówno nas jak i przeciwników, będzie rozprzestrzeniał się na łatwopalne obiekty takie jak trawa, bądź drewniane domki, a nawet doprowadzi do eksplozji. Ponadto, gdy będzie padał deszcz, to szybko zgaśnie i będzie mniej efektywny. 

Kolejnymi z wymienionych żywiołów są zamieć śnieżna oraz błyskawice, które również zadziałają na tej samej zasadzie. Twórcy podkreślają, że użyte żywioły "powrócą do ziemi", czyli po upływie określonego czasu, po prostu wchłoną się w glebę. No i elementy będzie można nosić z, bądź zamiast broni.

Tabata-san stwierdził również, że nareszcie udało się jego ekipie skonstruować taki system walki, o jakim marzono przy rozpoczęciu produkcji gry. Dzięki temu dostaniemy na przykład misje poboczne pokroju odbijania baz, które będzie można wykonać po cichu, lub z rozmachem godnym Rambo.

Od fazy demo znacznie poprawiono działanie kamery, która już sprawniej podąża za naszymi ruchami, a także zaznaczono, iż to co było dostępne w grywalnym epizodzie, trzeba będzie odblokować samemu.

Tytuł jest już praktycznie gotowy i trafił do fazy przenoszenia z pecetów na konsole i optymalizacji, co jest sporym wyzwaniem dla deweloperów. Zaś zaprezentowany powyżej gameplay, pochodzi z przełomu sierpnia i września.

Jak można zauważyć, efekty świetlne są bardzo zaawansowane, a to za sprawą tego, iż pomimo podobieństwa silnika Square do takiego UE4, to faza post-produkcji pozwala z technologią czynić cuda. Kolejnym podanym przykładem jest również mgła, która będzie różna w zależności od otoczenia, pory dnia, pogody i innych podobnych czynników.

A kiedy otrzymamy oficjalną datę premiery gry? Już 30 marca na imprezie poświęconej grze w Los Angeles.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy XV.

Źródło: własne

Komentarze (130)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper