Profile Branży: Jade Raymond

Gry
1873V
Profile Branży: Jade Raymond
redakcja | 27.11.2010, 17:33

Nasza dzisiejsza gwiazda Profili Branży to bardzo ciekawy ewenement - chociaż Jade Raymond ma na swoim koncie niewiele produkcji, dała się poznać światu jako producent i "twarz" serii Assassin's Creed, momentalnie stając się bożyszczem męskiej części graczy. Bynajmniej nie z powodu świetnych (na szczęście) gier - w tej branży ciężko o kobiety, a jeszcze tak urodziwe...

Nasza dzisiejsza gwiazda Profili Branży to bardzo ciekawy ewenement - chociaż Jade Raymond ma na swoim koncie niewiele produkcji, dała się poznać światu jako producent i "twarz" serii Assassin's Creed, momentalnie stając się bożyszczem męskiej części graczy. Bynajmniej nie z powodu świetnych (na szczęście) gier - w tej branży ciężko o kobiety, a jeszcze tak urodziwe...xxxxx

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Jade Raymond urodziła się 28 sierpnia 1975 roku w Montrealu. Sama opisuje siebie jako zapalonego gracza, co pomogło jej w wybraniu życiowej drogi. Jej przygoda ze światem elektronicznej rozrywki zaczęła się na poważnie podczas studiów. Studiowała informatykę na prestiżowym McGill University's w Montrealu. Po ukończeniu nauki związała się z japońskim gigantem Sony, gdzie dołączyła do dywizji odpowiedzialnej za gry sieciowe (Sony Online Entertainment) - zajęła się tam tworzeniem dla koncernu z Tokyo gier z gatunku MMORPG. Najbardziej znane gry studia to m.in. Everquest czy The Matrix Online, tworzyła również Trivial Pursuit czy Jeopardy. Kolejnym krokiem było związanie się z Electronic Arts, gdzie jej poprzednie doświadczenia przydały się przy produkcji The Sims Online - tytuł na E3'2002 zdobył nagrodę za najlepszą grę symulacyjną targów. Prawdziwym przełomem w jej karierze był jednak rok 2004 - wówczas to francuski gigant Ubisoft podjął jedną z najlepszych decyzji w swojej historii. Zatrudnił młodziutką panią producent do swojego oddziału w Montrealu, gdzie miała być odpowiedzialna za produkcję nowej gry Assassin's Creed. Została "twarzą gry" i trzeba to sobie powiedzieć jasno - był to strzał w dziesiątkę.

Raymond z racji swojego wyglądu i nieodpartego uroku osobistego została bardzo ciepło przyjęta przez graczy, a Ubisoft mógł liczyć na niesłabnące zainteresowanie nową grą. Gracze ślinili się na widok Jade, a szefowie zacierali rączki na widok hype'u i rozgłosu jaki towarzyszył nowej produkcji dzięki pani producent. Nowe IP wymagało nowych pomysłów, dlatego też zdecydowano zatrudnić kogoś takiego jak Jade: młodą, ambitną i przy tym zupełnie odbiegającą od typowego wizerunku producenta gier. Bo Jade to fajna laska jest. A przy tym ambitna i pracowita, co udowodniła przy pierwszej części AC: "Ustawiliśmy sobie poprzeczkę naprawdę wysoko. Chcemy zdefiniować gatunek gier akcji. To będzie naprawdę next-genowa produkcja. Skupiamy się na oddaniu zachowania tłumu i tego jak można to wykorzystać na naszą korzyść". Rzeczywistość jednak zweryfikowała te ambitne plany - produkcja zebrała cięgi za liniowość i ogólną nudę, jednak broniła się klimatem i oprawą graficzną. To, co Jade chciała osiągnąć w pierwowzorze, udało się po części dopiero w sequelu. Assassin's Creed II przeniósł nas do renesansowych Włoch, gdzie w skórze Ezio Auditore de Firenze przemierzaliśmy miejsca takie jak Rzym, Florencja czy Wenecja. Druga część naprawiła błędy poprzednika i zyskała zasłużoną aprobatę mediów gamingowych. Zdobyła masę nagród, w tym również za grę roku: "To niezwykłe doświadczenie, możemy zauważyć niesamowite przywiązanie do detali. Gra jest warta Twojego czasu i pieniędzy" - podsumowywał serwis IGN, a średnia ocen na Gamerankings nie spadła poniżej 90%. Słodka Jade spełniła więc obietnice przy drugiej części swojego flagowego tytułu. Ostatnim tytułem w portfolio Jade jest jak na razie wydany niedawno Assassin's Creed Brotherhood. Seria, która do tej pory kojarzona była wyłącznie z wciągającą przygodą dla jednego gracza, zamieniła się po części w multiplayerowe szaleństwo. Sądząc z pierwszych pochlebnych opinii, nie dostaliśmy jedynie dodatku do sequela - jak zaczęli określać produkcję malkontenci po pierwszych zapowiedziach - a pełnoprawną część cyklu, tylko bez numeru 3 w tytule.

W lipcu 2009 Ubisoft powołało do życia nowe studio Ubisoft Toronto, które będzie odpowiedzialne za nową odsłonę przygód Sama Fishera - już szóstą w serii. Jade, która szefuje nowopowstałej dywizji, jest bardzo podekscytowana nowym projektem spod szyldu Splinter Cell: "Nowe studio jest najwłaściwszym miejscem do stworzenia nowego Splinter Cell. Nie sądzę, iż gra ta mogłaby powstać w USA. Gry powstające tutaj czy w Europie mają niepowtarzalny klimat. Chociażby takie Beyond Good and Evil - nie mogłoby powstać gdzie indziej".

 

 

Wszyscy gracze z niecierpliwością oczekują informacji o nowej produkcji studia z Toronto, a tymczasem to tylko jeden z pięciu nowych projektów Jade - piękna pani producent ostro zabiera się do pracy przy tytułach, które mają podobno "ostro zamieszać" na rynku. Dlatego też jej studio w niedługim czasie ma rozrosnąć się do większych rozmiarów, czego wymaga nowa polityka firmy - aktualne ponad 80 osób, w ciągu dekady ma urosnąć do minimum 800. Studio skupia się na tworzeniu wyłącznie produkcji AAA, z czego jedna to właśnie nowy Splinter Cell. Oprócz gier Jade działa też charytatywnie w LOVE - stowarzyszenie owo, poza dźwięczną nazwą zajmuje się przede wszystkim zwalczaniem przemocy wśród kanadyjskiej młodzieży. Jade to także swoista celebrytka, występująca w cyklu "Electric Playground" w amerykańskiej telewizji. Program zajmuje się wywiadami ze znanymi osobami z branży, zapowiedziami nadchodzących gier i ogólnie tematyką gamingową, a współprowadzącym jest m.in. znany z GTTV Geoff Keighley. Nie da się ukryć, że dziewczyna posiada dar przekonywania - co przy jej urodzie jest zadaniem ułatwionym - i większość facetów chciała by mieć takiego szefa... Nam pozostaje czekać na nowe produkcje sygnowane nazwiskiem panny Raymond i trzymać kciuki, aby trzymały poziom ostatnich edycji Assassin's Creed.

 

Dorobek Jade  Raymond:


Sony Online Entertainment
"    Jeopardy! (programowanie)
"    Trivial Pursuit (programowanie)
Electronic Arts
"    The Sims Online (2002) (programowanie)
There Inc
"    There (2003) (programowanie/art)
Ubisoft Montreal
"    Assassin's Creed (2007) (producent)
"    Assassin's Creed II (2009) (producent wykonawczy)
"    Assassin's Creed: Brotherhood (2010) (producent wykonawczy)
 

Źródło: własne

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper