Twórca marki GTA wciąż walczy. Największa porażka roku stała się grywalna na PS5 i XSX
MindsEye pojawiło się na rynku w stanie bardzo dalekim od akceptowalnego, za co tytuł zebrał baty. Autorzy gry się jednak nie poddają i wypuszczają kolejne aktualizacje.
Najnowsza, właśnie wydana aktualizacja dla MindsEye to patch 6.1. Trzeba powiedzieć, że ta gra w stylu marki GTA, stworzona przez zespół Lesliego Benziesa (autora m.in. GTA 5) zaczyna wychodzić na prostą (przynajmniej pod względem technicznym). Nowy patch zapewnia wreszcie stabilny framerate 30 fps na konsolach. Nawet podczas szybkich przejazdów po mieście, co widać w 5 minucie nagrania.
Gdy MindsEye debiutowało na PS5 i XSX mogliśmy zapomnieć o stabilnej animacji. Na konsolach framerate zaglądał często w okolice 24-25 fps, co widać na drugim filmiku poniżej. Zespół już zapowiedział, że w pierwszych tygodniach 2026 roku pojawi się jeszcze jedna aktualizacja z kolejnymi optymalizacjami.
Jeśli chodzi o poziom animacji 30 fps, to wszystko wskazuje na to, że GTA 6 będzie w przyszłym roku działać z dokładnie takim samym frameratem na PS5 Pro, PS5 i XSX (o trybie 60 fps można raczej zapomnieć), na co wskazują od dłuższego czasu eksperci z Digital Foundry.
Poniżej analiza grafiki w MindsEye w dniu premiery: