Twórcy Ghost of Tsushima i inFAMOUS bez lidera. Brian Fleming odchodzi ze studia PlayStation

Gry
1516V
Ghost of Yotei
AlbertWokulski | Wczoraj, 18:14
PS5 PC PS4

Nie mamy dobrych informacji dla wiernych fanów twórczości Sucker Punch Productions. PlayStation właśnie potwierdziło wielkie zmiany w zespole.

Sucker Punch Productions jeszcze kilka miesięcy temu świętowało premierę Ghost of Yōtei, ale jak się okazuje, wewnątrz studia od dłuższego czasu przygotowywano się na poważne zmiany. Sony i PlayStation Studios oficjalnie potwierdziły, że jeden z filarów zespołu przekazuje stery młodszemu pokoleniu. Dla fanów dorobku autorów Ghost of Tsushima, inFAMOUS czy Sly Cooper to bez wątpienia symboliczny moment.

Dalsza część tekstu pod wideo

Brian Fleming, współzałożyciel Sucker Punch Productions, po niemal trzech dekadach aktywnego kierowania studiem zdecydował się zakończyć swoją rolę lidera. To właśnie on współtworzył markę zespołu od samego początku i stał za rozwojem najważniejszych serii, które ukształtowały tożsamość studia PlayStation. Fleming podkreśla jednak, że nie jest to nagła decyzja - przez ostatni rok ściśle współpracował z PlayStation Studios, by zapewnić zespołowi stabilne fundamenty i spokojne wejście w „nowy rozdział”.

Od 1 stycznia stery studia przejmują dwie osoby: Jason Connell oraz Adrian Bentley, którzy obejmują role nowych szefów studia. To postacie doskonale znane wewnątrz Sucker Punch. Connell pełnił funkcję jednego z reżyserów serii Ghost, odpowiadając za jej artystyczny kierunek, narrację i filmowy charakter. Bentley z kolei jako dyrektor techniczny stał za zapleczem technologicznym produkcji, narzędziami oraz rozwiązaniami, które pozwalały zespołowi budować tak dopracowane i immersyjne światy.

Warto podkreślić, że Nate Fox pozostaje na stanowisku jednego z reżyserów, co według Sony ma oznacza, że kreatywne DNA studia nie zostaje naruszone. Nowe kierownictwo ma łączyć świeże spojrzenie z doświadczeniem ludzi, którzy od lat realnie kształtowali największe hity Sucker Punch. Sony jasno komunikuje, że celem zmian nie jest rewolucja, a kontynuacja obranej drogi - ambitnych, fabularnych i mocno charakterystycznych gier single-player.

Odejście Briana Fleminga to bez wątpienia koniec pewnej ery, ale jednocześnie sygnał, że Sucker Punch chce się rozwijać bez gwałtownych wstrząsów. Studio pozostaje częścią PlayStation Studios od 2000 roku i nadal ma dostarczać produkcje, które definiują markę PlayStation.

Źródło: Sony

Komentarze (40)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper