WIELKI HIT 2025 roku za niewielkie pieniądze. Wiemy, ile kosztowało stworzenie Clair Obscur: Expedition 33

Gry (plotka)
906V
Clair Obscur: Expedition 33
Grzegorz Cyga | Dzisiaj, 18:35
PS5 XSX|S PC

Clair Obscur: Expedition 33 to bez wątpienia jedna z najważniejszych gier w tym roku. Dzieło studia Sandfall Interactive z marszu podbiło serca graczy i stało się wielkim sukcesem sprzedażowym. Jednak trzeba pamiętać, że pomimo wsparcia Kepler Interactive, był to debiutancki projekt. A produkcja takich tytułów nie kosztuje dużo. 

Już za kilka godzin Clair Obscur: Expedition 33, które może być wielkim zwycięzcą tegorocznego wydania plebiscytu The Game Awards, do którego zgarnęło rekordową liczbę nominacji, m.in. w kategorii Gry Roku.  Jednak o ile to, jak gra sobie radzi nie jest tajemnicą, zwłaszcza iż niedawno ujawniono, że sprzedała się w ponad 5,5 miliona egzemplarzy i stała się najpopularniejszą produkcją third-party w Xbox Game Pass w tym roku, tak nie było wiadomo, ile wydano na rozwój tytułu. 

Dalsza część tekstu pod wideo

The New York Times pozyskał informację dotyczące kulis produkcji. Według ustaleń, Sandfall Interactive nie posiadało ogromnego budżetu, ponieważ na produkcję przeznaczono mniej niż 10 milionów dolarów. Z tego właśnie powodu, francuskie studio nie tylko podjęło decyzję, aby nie umieszczać akcji w otwartym świecie, tylko w korytarzowych, choć rozległych lokacjach, ale też mogło znacząco zwiększyć liczbę pracowników oraz pozyskać partnerów, którzy pomogli w tworzeniu gry. 

Po uzyskaniu finansowania od wydawcy, Sandfall powiększył zespół do 30 osób, zlecając animacje bitew niewielkiemu zespołowi w Korei i korzystając z zewnętrznych studiów w zakresie funkcji pomocniczych, takich jak lokalizacja i marketing. Firma była również transparentna w całym cyklu rozwoju Clair Obscur, publikując dema w mediach społecznościowych, co pomogło jej zdobyć wczesne wsparcie. Gdy pojawiła się dopracowana wersja, klipy z rozgrywki zaczęły krążyć w mediach społecznościowych i wzbudziły większe zainteresowanie.

Jednym słowem, Clair Obscur: Expedition 33 pokazuje, że w porównaniu z tym, ile dziś kosztują produkcje, w których duzi wydawcy pokładają największe nadzieje, czasami nie trzeba ogromnej sumy, aby stworzyć grę, która będzie atrakcyjna i angażująca. Z kolei zyskanie tytułu Gry Roku w najbardziej renomowanych konkursach branżowych, może dać innym firmom wyraźną sugestię, że warto inwestować w nowe marki i utalentowanych deweloperów. 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Clair Obscur: Expedition 33.

Źródło: The New York Times

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper