Kolejne sukcesy Clair Obscur. Gra podbiła Xbox Game Pass i wciąż sprzedaje się jak ciepłe bułeczki
Clair Obscur: Expedition 33 to tytuł, który od miesięcy jest na ustach miłośników gier wideo. Sandfall Interactive stworzyło produkcję, która nie tylko odniosła sukces sprzedażowy, ale i stała się prawdziwym hitem w usłudze abonamentowej Xbox Game Pass.
Z racji tego, że rok dobiega końca, Clair Obscur: Expedition 33 zaczyna być oficjalnie doceniane przez branżę. Niedawno produkcja zgarnęła pierwsze nagrody w plebiscycie Golden Joystick Awards, a już wkrótce może zdobyć kolejne w The Game Awards. Jednak zanim to się stanie, Sandfall Interactive może zapisać na swym koncie kolejny sukces.
Microsoft ujawnił, że debiutancka produkcja francuskiego studia stała się największą tegoroczną premierą third-party w Xbox Game Pass. Jest to osiągnięcie uzyskane dzięki liczbie unikalnych użytkowników w pierwszych 30 dniach od premiery w usłudze, która odbyła się tego samego dnia, co oficjalny debiut gry.
Warto przypomnieć, że pomimo obecności w abonamencie Microsoftu, Clair Obscur: Expedition 33 odniosło sukces sprzedażowy. Gra jest dostępna na Xbox Series X|S, PC i PlayStation 5 a według najnowszego raportu sporządzonego przez Alinea Analytics do tej pory sprzedano ponad 5,5 miliona sztuk.
Najwięcej egzemplarzy, bo aż 3 miliony, nabyto na Steamie. Drugie miejsce zajmuje PS5 z 2 milionami, natomiast na konsolach Xbox rozeszło się około 500 tysięcy sztuk. Co ciekawe, sytuacja się nie zmieniła po ogłoszeniu nominacji do The Game Awards 2025 – w ostatnim tygodniu na platformie Valve sprzedano kolejne 100 tysięcy sztuk, na PS5 50 tysięcy, a na Xbox Series X|S mniej niż 5 tysięcy.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Clair Obscur: Expedition 33.