Miał być przełom, a jest rozczarowanie. AMD FSR Redstone przegrywa z NVIDIA DLSS
Redakcje technologiczne zaczęły już testować nowy model AMD FSR Upscaling (aka AMD FSR Redstone).
AMD mówiło wcześniej o wielkiej "rewolucji". Niestety Generator Klatek z nowego modelu AMD FSR, który dostępny jest wyłącznie na nowych kartach graficznych (z architekturą RDNA 4), przegrywa z rozwiązaniami firmy NVIDIA.
Redakcja Hardware Unboxed wskazuje na poważny problem z działaniem Frame Generation w AMD FSR Redstone. Jak widać w 5:40 poniższego nagrania frame pacing jest wciąż kiepski w FSR Redstone i prawie nic nie zmieniło się tutaj względem słabej implementacji Frame Generation z FSR 3.
Hardware Unboxed świetnie obrazuje problem w 6:30 poniższego materiału wideo, zestawiając gameplay z wyłączonym Generatorem Klatek, a następnie z rozwiązaniem FSR Redstone. Niestety kolejne klatki są jakby "poszarpane", z wyraźnym efektem judder. Animacji brakuje przez to pełnej płynności.
Redakcja chwali natomiast poprawę ogólnej stabilności obrazu w FSR Redstone względem FSR 3 (mniej w oczy rzuca się ghosting i inne defekty/artefakty).
"Frame pacing jest po prostu zepsuty, co w ogóle neguje sens włączania Frame Generation. (…) Wygląda to praktycznie tak samo jak w zepsutej implementacji FSR 3. (…) Jeśli jesteś zainteresowany Frame Generation, moja rekomendacja jest następująca - po prostu kup kartę NVIDIA" - konkluduje redakcja.