Przeliczono oglądalność 2. sezonu Wednesday. Netflix może świętować sukces?
Po 91 dniach od premiery drugiej części sezonu Wednesday Netflix potwierdził, że produkcja awansowała na czwarte miejsce wśród najchętniej oglądanych anglojęzycznych seriali platformy — z wynikiem ponad 100 milionów wyświetleń.
Choć oczekiwanie na drugi sezon Wednesday trwało blisko trzy lata, widzowie wrócili do Akademii Nevermore z entuzjazmem godnym samej Wednesday Addams. Zakończone 3 grudnia 91-dniowe okno, w którym Netflix liczy oglądalność swoich najpopularniejszych tytułów, potwierdziło, że sezon 2 zakończył bieg z wynikiem 928,5 mln obejrzanych godzin, co odpowiada 119,3 mln wyświetleń. To rezultat, który zapewnił serialowi czwarte miejsce w historii anglojęzycznych produkcji platformy.
System liczenia może przyprawić o zawrót głowy — a Wednesday pewnie i tak nie okazałaby po sobie żadnej emocji — ale warto zaznaczyć, że 2. sezon miał dłuższy czas trwania niż pierwszy, co naturalnie wpływa na finalne przeliczenia. Dodatkowym utrudnieniem było też split release
W porównaniu z pierwszym sezonem, który zanotował gigantyczny wynik 252,1 mln wyświetleń, drugi spadł o 52% pod względem liczby widzów i o 45% pod względem obejrzanych godzin. Różnica jest znacząca, lecz warto pamiętać, że 1. sezon trafił na okres świąteczny i znacznie mniej konkurencyjny repertuar, co pozwoliło mu rosnąć niczym fenomen wiralowy.
Mimo spadków Wednesday wciąż należy do absolutnej czołówki Netfliksa.