Google pójdzie śladem OpenAI? Reklamy w Gemini wzbudzają kolejne kontrowersje
Google kategorycznie dementuje doniesienia o planowanym wprowadzeniu reklam do Gemini. Po pojawieniu się w sieci informacji o negocjacjach z reklamodawcami i możliwych sponsorowanych treściach w 2026 roku, przedstawiciel firmy nazwał te rewelacje „niedokładnymi i fałszywymi”.
Zamieszanie wywołał raport portalu Adweek sugerujący, że gigant z Mountain View prowadzi rozmowy z reklamodawcami.
Wiadomość szybko zelektryzowała użytkowników, szczególnie w kontekście podobnych plotek krążących wokół ChatGPT. Dan Taylor, rzecznik Google, zdecydowanie odciął się od tych doniesień na platformie X.
This story is based on uninformed, anonymous sources who are making inaccurate claims. There are no ads in the Gemini app and there are no current plans to change that.
— Dan Taylor (@edantaylor) December 8, 2025
„Aplikacja Gemini nie zawiera reklam i aktualnie nie planujemy żadnych zmian w tym zakresie” - napisał przedstawiciel firmy. Słowo „aktualnie” pozostawia jednak furtkę na przyszłość, zwłaszcza że wcześniej w tym roku CEO Google sugerował, że monetyzacja AI może przybrać różne formy.
Obawy użytkowników nie są bezpodstawne. Działania OpenAI, które testuje już podobne rozwiązania w ChatGPT spotkały się z falą krytyki wśród subskrybentów płatnych planów. Perspektywa płacenia za subskrypcję i jednoczesnego oglądania reklam nie nastawia zbyt optymistycznie.
Choć na razie Google trzyma się z dala od monetyzacji Gemini poprzez reklamy, potencjał finansowy takiego ruchu jest ogromny. W branży AI trwa wyścig nie tylko o najlepsze modele, ale też o znalezienie sposobu na pokrycie gigantycznych kosztów ich utrzymania.