Google pójdzie śladem OpenAI? Reklamy w Gemini wzbudzają kolejne kontrowersje

Technologie
102V
Gemini
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 15:15

Google kategorycznie dementuje doniesienia o planowanym wprowadzeniu reklam do Gemini. Po pojawieniu się w sieci informacji o negocjacjach z reklamodawcami i możliwych sponsorowanych treściach w 2026 roku, przedstawiciel firmy nazwał te rewelacje „niedokładnymi i fałszywymi”.

Zamieszanie wywołał raport portalu Adweek sugerujący, że gigant z Mountain View prowadzi rozmowy z reklamodawcami.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wiadomość szybko zelektryzowała użytkowników, szczególnie w kontekście podobnych plotek krążących wokół ChatGPT. Dan Taylor, rzecznik Google, zdecydowanie odciął się od tych doniesień na platformie X.

„Aplikacja Gemini nie zawiera reklam i aktualnie nie planujemy żadnych zmian w tym zakresie” - napisał przedstawiciel firmy. Słowo „aktualnie” pozostawia jednak furtkę na przyszłość, zwłaszcza że wcześniej w tym roku CEO Google sugerował, że monetyzacja AI może przybrać różne formy.

Obawy użytkowników nie są bezpodstawne. Działania OpenAI, które testuje już podobne rozwiązania w ChatGPT spotkały się z falą krytyki wśród subskrybentów płatnych planów. Perspektywa płacenia za subskrypcję i jednoczesnego oglądania reklam nie nastawia zbyt optymistycznie.

Choć na razie Google trzyma się z dala od monetyzacji Gemini poprzez reklamy, potencjał finansowy takiego ruchu jest ogromny. W branży AI trwa wyścig nie tylko o najlepsze modele, ale też o znalezienie sposobu na pokrycie gigantycznych kosztów ich utrzymania.

Źródło: androidauthority.com

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper