Wielka katastrofa z Wreckreation. Twórcy ujawniają, jak potraktował ich wydawca THQ Nordic

Gry
575V
wreckreation
Mateusz Wróbel | Dzisiaj, 10:05
PS5 XSX|S PC PS4 XONE

Wreckreation, najnowsza gra od brytyjskiego studia Three Fields Entertainment, okazała się dużym rozczarowaniem dla graczy, a po premierze jej sytuacja szybko zaczęła się komplikować.

Produkcja, która miała być otwartoświatowym wyścigiem z naciskiem na tworzenie własnych tras, zadebiutowała w październiku na PC oraz konsolach PlayStation i Xbox. Mimo ambitnej wizji tytuł zebrał mieszane opinie, a twórcy zmuszeni byli przez kolejne tygodnie łatać błędy i reagować na uwagi społeczności.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jak ujawniła prezes studia Fiona Sperry, problemy Wreckreation nie wynikały jednak tylko z chłodnego przyjęcia gry. W emocjonalnym oświadczeniu opublikowanym w mediach społecznościowych podkreśliła, że największym wyzwaniem okazał się brak zaangażowania ich wydawcy, THQ Nordic. Według niej firma nie wykazywała "entuzjazmu ani finansowego wsparcia", które pozwoliłoby kontynuować rozwój gry. W rezultacie studio musiało samodzielnie finansować niemal cały rok prac oraz całą zawartość wydawaną po premierze.

Sperry poinformowała również, że Three Fields Entertainment nie może liczyć na wpływy ze sprzedaży gry w najbliższym czasie, co praktycznie uniemożliwiło utrzymanie działalności. Zespół - jak napisała - pracował z ogromnym poświęceniem, tworząc poprawki, zbierając opinie graczy i planując nowe funkcje, które miały wzmocnić Wreckreation. Wielu z tych pomysłów nie uda się zrealizować, choć studio zapowiedziało, że mimo trudnej sytuacji wypuści jeszcze jedną aktualizację z crossplayem.

Ostatecznie brak wsparcia ze strony wydawcy doprowadził do najgorszego - cały zespół został postawiony w stan zwolnienia. Sperry przyznała, że na decyzję wpłynął nie tylko kryzys finansowy, ale również świadomość, że bez solidnego partnera rozwój Wreckreation nie ma przyszłości. Prezes studia wyraziła nadzieję, że upublicznienie materiałów z gry przyciągnie uwagę innej firmy, która dostrzeże jej potencjał. Na razie jednak przyszłość projektu pozostaje niepewna, a dla Three Fields Entertainment to jeden z najtrudniejszych momentów w historii studia.

Źródło: Eurogamer

Komentarze (9)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper