Diablo 4 z GIGA nowościami i zmianami. Boska Interwencja zapewni REWOLUCJĘ?
Blizzard nie daje za wygraną i chce zachęcać graczy do Diablo 4. Już w przyszłym tygodniu rozpocznie się sezon Boskiej Interwencji.
Już 12 grudnia wystartuje Sezon Boskiej Interwencji w Diablo 4, który przyniesie ogrom pakietu zmian, przebudowę kluczowych systemów oraz zupełnie nowe wyzwania związane z inwazją Pomniejszych Złych. Azmodan i jego sojusznicy powracają, a Sanktuarium otrzyma boską pomoc w postaci anielskich darów.
Największą rewolucją sezonu są modyfikacje systemu przedmiotów. Hartowanie przestaje być losowe - teraz wybieramy dokładny afiks, który chcemy dodać do ekwipunku, a modyfikację można przeprowadzać nieskończoną liczbę razy. Doskonalenie zostało przebudowane tak, by rozwój przedmiotów stał się bardziej czytelny i liniowy. Każdy poziom jakości wzmacnia afiksy, a maksymalna jakość pozwala na odblokowanie potężnej premii wieńczącej. Zwykłe przedmioty otrzymują teraz cztery podstawowe afiksy zamiast trzech.
Blizzard rozbudował również walkę z potworami - przeciwnicy zyskują nowe zachowania, mocniejsze afiksy i bardziej agresywne strategie. Wrogowie elitarnych grup będą atakować z większą determinacją, czempioni zaczną pojawiać się w odmiennych konfiguracjach, a w Sanktuarium czekają na graczy 20 nowych afiksów potworów. Zmodyfikowano również sposób działania obrony, pancerza, odporności, mikstur i umocnienia - wytrzymałość stanie się jednym z kluczowych współczynników postaci, a mikstury będą działać natychmiastowo, odnawiać się co 30 sekund i leczyć procentowo.
W sezonie centralną rolę odegrają Pomniejsi Źli, którzy przejmują kolejne tryby gry. Azmodan zostaje stałym bossem świata i nowym przeciwnikiem w podziemiach wieńczących rangi, przy czym wpływ jego mocy będzie widoczny również w specjalnych lokacjach przywołań. Duriel zastąpi Krwawą Pannicę w Piekielnym Przypływie, zyskując własne mechaniki larw i nowych potworów. Belial przejmuje Doły, rozsiewając Oczy Beliala i zniekształcając przebieg rozgrywki, natomiast Andariel wypacza Podmieście Kurast, tworząc nowe Daniny Podmiasta, dodatkowe afiksy i wyjątkowe zagrożenia.

Gracze zdobędą także Boskie Dary przekazywane przez anioła Hadrie-la - każdy z nich składa się z nagrody, Spaczonego Daru i Oczyszczonego Daru. W zależności od wybranej konfiguracji dary zapewnią potężne premie, ale mogą też znacząco utrudnić rozgrywkę, zwiększając ryzyko w zamian za wyższe nagrody. To całkowicie nowy sposób progresji sezonowej, połączony z zabijaniem Pomniejszych Złych i zdobywaniem ich esencji.
Na końcu czeka uświęcenie przedmiotów, czyli najwyższa forma ulepszenia ekwipunku. Dzięki niej możemy dodać dodatkową moc legendarną, ulepszyć afiks do potężniejszego lub dodać specjalny uświęcony afiks. To ostatni krok rozwoju przedmiotu - po uświęceniu nie można już wprowadzać kolejnych modyfikacji. Uświęcenie można zdobyć w Niebiańskiej Kuźni poprzez pieczęcie lub jako rzadką szansę po pokonaniu Pomniejszego Zła.
Sezon wprowadza także nowy system rang sezonowych, które zastępują dotychczasową Sławę w Sferze Sezonowej. Awans w rankingu odblokuje punkty umiejętności, punkty mistrzostwa, niebiańskie pieczęcie oraz inne nagrody. W ramach postępów gracze zdobędą także nowego zwierzaka - Aleftę. W późniejszej aktualizacji powróci Wieża wraz z tabelami wyników, jednak ta część będzie dostępna dopiero na początku 2026 roku w wersji beta.