Bungie i Sony zawarły ugodę z twórcą. Spór o plagiat zakończony
Fern Hook, artystka znana pod pseudonimem Antireal, potwierdziła zawarcie porozumienia z Bungie oraz Sony Interactive Entertainment w sprawie bezprawnego wykorzystania jej prac w nadchodzącej grze Marathon.
Sprawa, która od maja kładła się cieniem na wizerunku studia, została ostatecznie zamknięta.
Choć szczegóły ugody nie zostały ujawnione, sformułowanie artystki oraz obecność prawników Sony sugerują, że w grę weszła rekompensata finansowa, zamykająca temat potencjalnego pozwu sądowego.
Problemy Bungie rozpoczęły się w maju 2025 roku, tuż po zamkniętych testach alfa Marathon. Hook publicznie oskarżyła wówczas studio o kradzież jej własności intelektualnej, wskazując, że elementy otoczenia w grze są bezpośrednią kopią jej plakatów stworzonych w 2017 roku. Dowody były przytłaczające - szybko ustalono skąd pochodzą.
The Marathon art issue has been resolved with Bungie and Sony Interactive Entertainment to my satisfaction.
— N² (@4nt1r34l) December 2, 2025
Problem z oprawą graficzną w Marathon został rozwiązany dzięki współpracy z Bungie i Sony Interactive Entertainment, co mnie zadowala. – poinformowała Hook we wpisie na X.
Dla Bungie, które od momentu przejęcia przez Sony walczy z terminami i presją na dostarczenie hitu, był to wizerunkowy koszmar. Sytuacja była na tyle poważna, że studio zorganizowało specjalną transmisję Q&A, w której nie kryło skruchy.
W trakcie wspomnianego streamu Joe Ziegler (reżyser gry) oraz Joe Cross (dyrektor artystyczny) przeprosili za zaistniałą sytuację, tłumacząc, że błąd wynikał z działań jednego z artystów. Miał on wykorzystać prace Hook bez jej zgody i tak trafiły do gry.
Zamknięcie sporu z Fern Hook usuwa jedną z ostatnich przeszkód prawno-wizerunkowych przed planowaną premierą gry, która prawdopodobnie nastąpi w marcu 2026 roku.