Bloodborne byłby hitem na PC? Badania analityków sugerują, dlaczego gra nie została przeportowana
Minęła dekada od premiery Bloodborne, który nadal nie ukazał się na PC. Tytuł cieszy się dużym uznaniem nie tylko wśród miłośników gier soulslike, ale i posiadaczy konsol PlayStation, lecz wygląda na to, że nie jest ono wystarczające, aby wyczekiwany port ujrzał światło dzienne.
Po 10 lat obecności na PlayStation 4, Bloodborne wciąż pozostaje obiektem zainteresowania wielu fanów gier od FromSoftware i im podobnych. Gracze nadal liczą na premierę oficjalnej wersji na komputery, choć nic nie wskazuje, by miało do tego dojść. Tym bardziej że coraz widoczniejszy jest spadek zainteresowania wydanymi przez Sony portami na PC.
Serwis Alinea Analytics spełnił prośbę swojej społeczności i przyjrzał się sprzedaży Bloodborne. Ze statystyk wynika, że ekskluzywny dla PlayStation 4 tytuł sprzedał się w liczbie 9,3 milionów egzemplarzy. Aczkolwiek z racji tego, że od dłuższego czasu jest on dostępny w katalogu gier wchodzących w ofertę usług PlayStation Plus, obcowało z nim aż 16 milionów graczy i duża w tym zasługa gry Elden Ring, która swą premierę miała w 2022 roku.
Co ciekawe, łączna liczba osób, które zagrały w Bloodborne'a jest tak sama, jak ilość sprzedanych egzemplarzy Marvel's Spider-Man 2 na PlayStation 5. Mimo iż kontynuacja hitu od Insomniac Games jest dostępna również na komputerach, to właśnie na konsoli Sony wciąż znajduje ona nabywców.
Otóż co miesiąc sprzedaje się od 100 do 200 tysięcy na PS5 i szacuje się, że do końca obecnego kwartału Sony odnotuje kolejny milion, podczas gdy sprzedaż gry na Steamie od premiery pod koniec stycznia wynosi ponad 700 tysięcy. To wynik gorszy od tego, jak poradziła sobie pierwsza część wydana na PC w 2022 roku, co jedynie potwierdza niedawne raporty, iż gry Sony generują na Steamie coraz mniejsze przychody, które po odliczeniu prowizji dla Valve wynoszą 1.2 miliarda dolarów.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Bloodborne.