Toy Story 2 wygląda świetnie w Unreal Engine 5. Fani wykonali gigantyczną pracę!
Grupa zapalonych twórców przez 600 dni pracowała nad pełnym remakiem pierwszych trzech poziomów kultowego Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue.
Projekt powstał w Unreal Engine 5 i pokazuje, jak mogłaby wyglądać współczesna wersja jednego z najlepszych licencjonowanych gier ery PS1. Niestety, mimo imponujących efektów, gracze nie będą mogli w ten remake zagrać.
Za projektem stoi twórca YouTube’a Level reDesign, który od kwietnia 2024 dokumentował prace nad fanowską wersją gry. Ekipa musiała przygotować praktycznie wszystko od nowa: od modelu Buzza Lightyeara, przez dom Andy’ego, aż po całe otoczenie znane z oryginalnego tytułu. Łącznie powstały:
- 322 autorskie modele 3D,
- 192 blueprinty,
- nowe kostiumy.
W najnowszym materiale twórcy potwierdzili, że remake pierwszych trzech poziomów – łącznie z uwielbianym Andy’s Neighbourhood – jest ukończony w takim stopniu, w jakim planowali.
Choć całość wygląda jak profesjonalna gra AAA, twórcy podkreślają, że projekt powstał wyłącznie w celach edukacyjnych i rozrywkowych. Nie zostanie udostępniony publicznie bez zgody posiadaczy praw, co w przypadku marki Toy Story jest praktycznie niemożliwe.