Steam tonie we własnym sukcesie. Prawie 50% nowych gier nie trafia do graczy

Gry
247V
Steam logo
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 16:45

W 2025 roku na platformie Steam ukazało się dokładnie 17 905 gier, przy czym połowa z nich, bo aż 50 procent, zebrała mniej niż 10 recenzji - dane pochodzą z serwisu SteamDB.

Statystyki te obrazują skalę trudności, jaką napotykają nowe produkcje, aby stać się bardziej widoczne w ekosystemie platformy Valve. Problem nie ogranicza się jedynie do najmniej popularnych tytułów, gdyż aż 71 procent wszystkich gier wydanych w ubiegłym roku nie przekroczyło 100 recenzji.

Dalsza część tekstu pod wideo

undefined

Sytuacja ta ma bezpośredni wpływ na polskich deweloperów gier, którzy często publikują swoje gry na Steam. Niska liczba recenzji nie zawsze oznacza słabą jakość produkcji. Najzwyczajniej w świecie giną one w gąszczu tysięcy konkurencyjnych tytułów. Algorytmy platformy premiują gry, które już cieszą się popularnością, przez co nowe i niszowe produkcje mają minimalne szanse na zaistnienie bez znaczących nakładów finansowych na marketing.

Analiza wykazała, że zaledwie cztery gry wydane w 2025 roku przekroczyły 100 000 recenzji, co stanowi zaledwie 0,02 procent wszystkich premier. Najpopularniejszym tytułem okazał się Counter-Strike 2, który (jako darmowa gra) zgromadził rekordową liczbę opinii. Wymaga to nie tylko znajomości mechanizmów Steama, ale i umiejętności dotarcia do docelowej grupy odbiorców.

Przyczyną takiego stanu rzeczy jest polityka Valve, które od 2017 roku znacząco obniżyło próg wejścia na platformę dla deweloperów. W efekcie rynek jest przesycony, a twórcy muszą konkurować nie tylko jakością, ale także zdolnością do wyróżnienia się w tłumie.

Źródło: steamdb.info

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper