The Blood of Dawnwalker z zaskakującym rozwiązaniem. Gra nie oferuje głównego zadania
Twórcy The Blood Of Dawnwalker potwierdzają kolejne szczegóły dotyczące ekscytującej przygody. Studio w bardzo nietypowy sposób podeszło do tematu głównego zadania.
The Blood of Dawnwalker od Rebel Wolves to jedna z najbardziej ekscytujących produkcji, jakie nadchodzą od twórców Wiedźmina. Projekt od pierwszej zapowiedzi przyciąga uwagę fanów klasycznych RPG, obiecując mroczną historię, rozbudowane systemy i klimat, który wyraźnie czerpie z doświadczeń zespołu odpowiedzialnego wcześniej za Wiedźmina 3.
Rebel Wolves potwierdzili jednak element, którego nikt się nie spodziewał – The Blood of Dawnwalker nie będzie miało tradycyjnego głównego zadania. Reżyser gry, Konrad Tomaszkiewicz, w rozmowie z Eurogamerem podkreślił, że twórcy chcą zbliżyć grę do klasycznych papierowych RPG.
Nie, nie ma głównego questa. Swoje doświadczenia budujesz z zadań, na które trafisz. Wiesz, gdzie jest twój wróg. Możesz zaatakować to miejsce, kiedy tylko chcesz. To od ciebie zależy, czy idziesz tam od razu, czy rozwijasz postać, zdobywasz potężne przedmioty, robisz zadania poboczne albo szukasz sojuszników – wyjaśnił.
W grze oczywiście istnieje główny rytm fabularny: Coen ma 30 dni i 30 nocy, by uratować swoją rodzinę. Czas płynie, a każda decyzja może przybliżyć lub oddalić gracza od celu. Nie ma odgórnie wytyczonej ścieżki – to gracz decyduje, jak spędzić kolejne godziny, co ignorować, a czym się zająć, ryzykując cenny czas.
Tomaszkiewicz przyznaje, że zespół chciał zrobić krok naprzód i „stworzyć własną przestrzeń w gatunku”, dlatego strukturę gry celowo zaprojektowano inaczej niż w typowych RPG. The Blood of Dawnwalker ma oferować swobodę, konsekwencje i poczucie osobistej historii, budowanej samodzielnie od pierwszych minut.
Produkcja zadebiutuje w 2026 roku na PlayStation 5, Xboksach Series X|S i PC. Twórcy celują w 30-40 godzin głównego wątku, przy czym – jak podkreślają – to bardziej kompaktowa przygoda niż Wiedźmin 3, bo zespół jest mniejszy. Jednocześnie Rebel Wolves tworzą grają z DNA CD Projekt RED – w końcu studio powstało z byłych pracowników firmy, a sam Tomaszkiewicz odpowiadał za reżyserię kultowego Wiedźmina 3.