Tak dobrego wyniku nikt się nie spodziewał. Film trafił do kin i rozbił bank notując kilka rekordów

Filmy/seriale
240V
Kino Popcorn
AlbertWokulski | Dzisiaj, 08:10

Jak widać na rynku mogą jeszcze pojawić się filmy, które potrafią bardzo pozytywnie zaskoczyć i osiągnąć spektakularny sukces.

„Wicked: For Good” okazało się absolutnym fenomenem. Już pierwsza część serii została ciepło przyjęta przez widzów, ale to dopiero kontynuacja dosłownie rozbiła bank. Film wszedł do kin i… zrobił wynik, którego nikt się nie spodziewał. Już pierwszy weekend pokazał, że marka „Wicked” znajduje się obecnie na samym szczycie – a Universal może otwierać szampana.

Dalsza część tekstu pod wideo

„Wicked: For Good” zanotowało spektakularny start: 150 mln dolarów w samych Stanach Zjednoczonych i aż 226 mln dolarów na świecie. To rezultat zdecydowanie lepszy od zeszłorocznego „Wicked”, które miało odpowiednio 112,5 mln i 164 mln na otwarciu. Tym samym kontynuacja pobiła pierwszy film we wszystkich kluczowych kategoriach.

Produkcja ustanowiła rekord największego globalnego i krajowego otwarcia filmu opartego na musicalu Broadwayowskim, a przy okazji dała Ariany Grande i Cynthii Erivo największe otwarcia w ich karierze. To również najlepszy start w historii reżysera Jona M. Chu, a także największe otwarcie musicalu tworzonego do muzyki Stephena Schwartza.

Jeszcze większy powód do świętowania ma producent Marc Platt – „Wicked: For Good” pobiło jego dotychczasowy rekord, przeskakując nawet globalne otwarcie „Aladyna” z 2019 roku. Film zanotował również najlepszy pierwszy dzień dla musicalu opartego na Broadwayu (68,9 mln dolarów) oraz największe w historii przedpremierowe pokazy w tym segmencie (30,8 mln dolarów).

To nie koniec listy osiągnięć. „Wicked: For Good” zdobyło tytuł najlepszego otwarcia musicalu w listopadzie, wyprzedzając „Vaianę 2”. To drugie największe otwarcie 2025 roku w USA (tuż za „Minecraft: Film”), a także drugie największe otwarcie w historii Universal, ustępując tylko „Jurassic World”. Film jest także drugim największym listopadowym otwarciem przed Świętem Dziękczynienia po „Igrzyskach śmierci: W pierścieniu ognia”.

Ogromna była także kampania promocyjna – 330 mln dolarów to drugi największy partnerowy zasięg marketingowy w historii Hollywood, minimalnie za ubiegłorocznym „Wicked”. Na koniec warto dodać, że „Wicked: For Good” jest trzecim najlepszym otwarciem musicalu w historii amerykańskiego box office i czwartym największym otwarciem hollywoodzkiego filmu w 2025 roku. Globalnie to piąte największe otwarcie musicalu w historii.

Przeczytajcie naszą recenzję „Wicked: For Good”.

Źródło: deadline

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper