Max Payne 2 z path tracingiem? Mod wykonany dzięki RTX Remix wygląda obłędnie - jest nowy materiał wideo
Jeśli czekacie na oficjalny remake Max Payne 1 & 2, to wygląda na to, że w najbliższym czasie dostaniemy coś, co może skutecznie umilić oczekiwanie. Modder Darko P szykuje RTX Remix Path Tracing Mod dla Max Payne 2 - i na nowym materiale wideo wygląda to po prostu świetnie.
Modyfikacja korzysta z technologii path-tracing, czyli pełnego śledzenia promieni, podobnego do tego, co widzieliśmy choćby w Portal RTX, Cyberpunk 2077 RT Overdrive czy ostatnich klasykach odświeżanych przez społeczność. Dostajemy nowe oświetlenie, odbicia, cienie i kolory, które sprawiają, że gra z 2003 roku wygląda momentami jak tytuł wydany po pandemii, a nie ponad dwie dekady temu. Klimat noir Maxa Payne’a tylko na tym zyskuje.
Mod nie jest jeszcze w pełni ukończony - autor sam zaznacza kilka drobnych problemów: m.in. dziwnie wyglądające okrągłe lustra czy culling (czyli znikające elementy sceny pod pewnymi kątami). Ale nawet mimo tego, poziom pracy robi ogromne wrażenie. Premiera ma nastąpić „wkrótce” na ModDB.
Warto dodać, że podobny mod powstaje także dla Max Payne 1, więc już teraz społeczność zaczyna tworzyć własną „przedsmakową” wersję tego, co Remedy i Rockstar oficjalnie przygotowują. Przypomnijmy – remake Max Payne 1 i 2 (łączony w jeden projekt) wszedł w pełną produkcję w II kwartale 2024, a celem studia było jak najszybsze doprowadzenie gry do wczesnej, grywalnej formy „od początku do końca”.
Od tamtej pory nie dostaliśmy żadnych nowych materiałów, ale skoro prace trwają na Northlight Engine (tym samym, który napędza Control i Alan Wake 2), oczekiwania są ogromne. I wygląda na to, że fani, dzięki takim modom jak ten, mają z czego czerpać „na przeczekanie”. Krótko mówiąc: Max Payne z RTX wygląda tak dobrze, jak zawsze chcieliśmy go pamiętać. A kiedy wreszcie zobaczymy remake? Wiele znaków na niebie i ziemi wskazuje, że pod koniec przyszłego roku.