Halo: Campaign Evolved to będzie zupełnie nowa jakość? Te porównania pokazują GIGANTYCZNE zmiany
W zeszłym tygodniu studio Microsoftu oficjalnie zaprezentowało Halo: Campaign Evolved. Odświeżona gra zmierza na rynek i porównania pokazują skalę zmian.
Premiera Halo: Campaign Evolved odbędzie się w 2026 roku, a produkcja trafi nie tylko na Xbox Series X|S i komputery osobiste, ale również na PlayStation 5. To prawdziwy przełom dla marki, która po raz pierwszy w historii pojawi się na konsoli Sony.
W sieci pojawiły się już porównania Halo: Campaign Evolved z oryginalnym Halo: Combat Evolved oraz remasterem i trudno nie być pod wrażeniem skali zmian. Nowa wersja została stworzona całkowicie od podstaw w Unreal Engine 5, co pozwoliło twórcom uzyskać znacznie bardziej realistyczne oświetlenie, szczegółowe tekstury i dynamiczne efekty wizualne. Każda lokacja została dosłownie zbudowana na nowo, a całość zachowuje oryginalny klimat dzięki zachowaniu pierwotnych systemów symulacji i kodu z oryginału – to właśnie one mają zapewnić „autentyczne uczucie Halo”.
To jednak coś więcej niż typowy remaster. Halo: Campaign Evolved wprowadzi trzy zupełnie nowe misje, które pełnią rolę prequelu do głównej kampanii. Gracze poznają nowe postacie, przeciwników i nieznane wcześniej fragmenty historii. Dodatkowo po raz pierwszy w kampanii będzie można zagrać w czteroosobowym trybie kooperacji online, a także w klasycznym, dwuosobowym podziale ekranu. Do arsenału trafi dziewięć dodatkowych broni z późniejszych odsłon serii oraz możliwość przejmowania pojazdów.
Twórcy znacząco przebudowali także strukturę misji, by dostosować je do współczesnych standardów. Kultowa lokacja The Library została całkowicie przerobiona – ulepszono nawigację, zwiększono różnorodność starć i wprowadzono nowe kwestie dialogowe, które lepiej budują tło fabularne. W grze znajdziemy też nową umiejętność sprintu (z możliwością jej wyłączenia) oraz największy zestaw modyfikatorów Skulls w historii serii, pozwalających na jeszcze większe eksperymenty z rozgrywką.