Xbox i sztuczna inteligencja? Tylko tam, gdzie ma sens - zapewnia Phil Spencer
Microsoft postawił sprawę jasno w sprawie AI. Sztuczna inteligencja nie jest stosowana w formie przymusu, a twórcy gier na Xboxa maja możliwość wyboru.
Phil Spencer, szef Microsoft Gaming, podczas Paley International Council Summit rozwiał wątpliwości dotyczące roli AI w produkcji gier.
Podkreślił, że firma nie narzuca swoim zespołom należących do Xbox Game Studios korzystania z AI - ani w procesach twórczych, ani przy projektowaniu gier. Choć Microsoft inwestuje miliardy w rozwój sztucznej inteligencji, Spencer zaznaczył, że „AI nie jest stosowana w kreatywnych aspektach”.
AI ma swoje zastosowanie w strukturach Xboxa, ale jak wyjaśnił Phil Spencer, chodzi głównie o bezpieczeństwo i ochronę sieci. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji pomagają rozpoznawać naruszenia zasad, spam czy toksyczne zachowania. „To nie najbardziej fascynujące zastosowanie AI, ale jedno z najważniejszych” - przyznał.
Microsoft woli dawać wybór, a nie dawać nakazy. Firma stawia na równowagę między innowacją a wolnością twórczą z czego inni powinni się uczyć.