Sukces Ghost of Yotei nie wpłynie na pracę Sucker Punch nad kolejnymi grami. Studio się nie rozdwoi

Gry
952V
sucker punch
Grzegorz Cyga | Dzisiaj, 16:15
PS5

Jeśli mieliście nadzieję na to, że dobre przyjęcie Ghost of Yotei sprawi, że po premierze studio Sucker Punch Productions się rozrośnie i w najbliższych latach zasypie wasze biblioteki nowymi grami, to mamy złą wiadomość. 

Chociaż Sucker Punch Productions to doświadczony zespół, nie jest on przesadnie duży jak na standardy studiów tworzących gry wysokobudżetowe, przez co w ostatnich latach nie przygotował zbyt wielu nowych produkcji. Po tym, jaki sukces odniosło Ghost of Tsushima, ekipa najpierw opracowała tryb dla wielu graczy, a potem dodatek, który trafił do wydania Director's Cut. Następnie studio zabrało się za Ghost of Yotei i teraz nie tylko je ulepsza, ale i pracuje nad tym, aby również najnowsza produkcja otrzymała moduł wieloosobowy. Mimo iż trudno powiedzieć, co przyniesie przyszłość, pewne jest, że zespół będzie pracował nad jednym tytułem w danym momencie.

Dalsza część tekstu pod wideo

W wywiadzie dla Video Games Chronicle, współzałożyciel i szef studia Brian Fleming nie tylko ujawnił, jak wygląda podejście zespołu podczas tworzenia, ale i wyjaśnił, dlaczego Sucker Punch Productions się na nie zdecydowało. Okazuje się, że była to świadoma decyzja, ponieważ Sucker Punch Productions nie ma zasobów i umiejętności, aby skupić się na pracy nad wieloma projektami.

Gdybyśmy byli dobrzy w żonglowaniu czterema projektami, to tak, mielibyśmy remaster, zrobilibyśmy jeden z nich, a potem kolejny i spełnilibyśmy prośby fanów, to byłoby naprawdę popularne… Ale możemy zrobić tylko jedną rzecz. Więc to musi być twój najlepszy pomysł, prawda? I to bardzo precyzuje wybór. To nie jest tak, że brakuje 15 dobrych pomysłów. Ale możesz zrealizować tylko jeden. A tak przy okazji, możesz to zrobić tylko raz na około pięć lat. Więc ten wybór jest naprawdę ważny.

To tak, jakbyś co pięć lat wybierał swoją uczelnię i kierunek studiów. Możesz pójść do Cambridge, ale możesz też pójść na UCLA. I możesz też zdecydować, że pójdziesz do Korpusu Pokoju, ale możesz zrobić tylko jedną z tych rzeczy w ciągu najbliższych pięciu lat. Wow, to naprawdę duża decyzja. Lepiej, żebyś się nad nią dokładnie zastanowił.

Fleming ujawnił również, że na tę filozofię studia mają również wpływ oczekiwania samych deweloperów, gdyż dziś w Sucker Punch Productions nie pracują już jedynie weterani pamiętający czasy pracy nad Sly Cooperem czy serią InFamous, ale też młode osoby, dla których tworzenie takiej gry jak Ghost of Yotei jest spełnieniem marzeń, mimo iż nie każdy podziela ich pasję. 

Po 30 latach działalności mamy już osoby, którzy są dziećmi byłych pracowników. Mamy ludzi, którzy nie urodzili się, gdy studio zostało założone. A zmiany w grach Sly, InFamous i Ghost były już tak duże, że gdy już zaszły, oznaczało to nie tylko odejście od Tsushimy i od aktorów w niej grających, ale także odejście od pracowników, którzy byli częścią studia przez ostatnią dekadę, ponieważ nie chcieli tworzyć gry osadzonej w realiach historycznych.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Ghost of Yotei.

Źródło: VGC

Komentarze (44)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper