Szef Sony Pictures Television: Przyszłość IP to anime i gry wideo

Gry
741V
Sony Pictures Television
Michał Pieczarski | Dzisiaj, 19:31

Keith Le Goy, przewodniczący Sony Pictures Television, wskazał anime i gry wideo jako najważniejsze źródła nowych, wpływowych marek w rozrywce.

Podczas wystąpienia na targach Mipcom w Cannes podkreślił, że po dwóch dekadach dominacji komiksowych uniwersów Marvela i DC, to właśnie te dwie dziedziny będą napędzać kolejną falę popkulturowych hitów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Le Goy zaznaczył, że Sony jest wyjątkowo dobrze przygotowane do wykorzystania tego trendu. Firma posiada zarówno platformę PlayStation, jak i serwis streamingowy Crunchyroll, który przejęła od AT&T w 2021 roku i połączyła z Funimation.

Nasza japońska spółka-matka jest w pełni zaangażowana w dalsze przejęcia. Będą pojawiały się nowe okazje i z pewnością z nich skorzystamy.

– powiedział. Dodał też, że Sony Music już od lat intensywnie inwestuje w zakup katalogów muzycznych, co wzmacnia pozycję koncernu na rynku treści IP.

Jako przykład siły anime Le Goy wskazał Demon Slayera, który stał się jednym z największych sukcesów Crunchyrolla i globalnym fenomenem filmowym.

Nie spodziewaliśmy się aż takiego wyniku. Demon Slayer i film Minecraft pokazują, że to właśnie anime i gry wideo są dziś jednymi z najpotężniejszych motorów popkultury.

– stwierdził.

Szef Sony Pictures Television zwrócił też uwagę na zmieniający się krajobraz rynku streamingowego. Jego zdaniem, branża odchodzi od strategii „kanibalizacji” treści na rzecz ich szerszej dystrybucji i współpracy między platformami.

Jako przykład podał sukces Breaking Bad, którego wcześniejsze sezony na Netfliksie pomogły zbudować ogromną widownię dla kolejnych odcinków emitowanych w AMC.

Dziś chodzi o agregację, nie o rywalizację.

– podsumował Le Goy.

Źródło: variety.com

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper