Szef Sony Pictures Television: Przyszłość IP to anime i gry wideo

Keith Le Goy, przewodniczący Sony Pictures Television, wskazał anime i gry wideo jako najważniejsze źródła nowych, wpływowych marek w rozrywce.
Podczas wystąpienia na targach Mipcom w Cannes podkreślił, że po dwóch dekadach dominacji komiksowych uniwersów Marvela i DC, to właśnie te dwie dziedziny będą napędzać kolejną falę popkulturowych hitów.
Le Goy zaznaczył, że Sony jest wyjątkowo dobrze przygotowane do wykorzystania tego trendu. Firma posiada zarówno platformę PlayStation, jak i serwis streamingowy Crunchyroll, który przejęła od AT&T w 2021 roku i połączyła z Funimation.




Nasza japońska spółka-matka jest w pełni zaangażowana w dalsze przejęcia. Będą pojawiały się nowe okazje i z pewnością z nich skorzystamy.
– powiedział. Dodał też, że Sony Music już od lat intensywnie inwestuje w zakup katalogów muzycznych, co wzmacnia pozycję koncernu na rynku treści IP.
Jako przykład siły anime Le Goy wskazał Demon Slayera, który stał się jednym z największych sukcesów Crunchyrolla i globalnym fenomenem filmowym.
Nie spodziewaliśmy się aż takiego wyniku. Demon Slayer i film Minecraft pokazują, że to właśnie anime i gry wideo są dziś jednymi z najpotężniejszych motorów popkultury.
– stwierdził.
Szef Sony Pictures Television zwrócił też uwagę na zmieniający się krajobraz rynku streamingowego. Jego zdaniem, branża odchodzi od strategii „kanibalizacji” treści na rzecz ich szerszej dystrybucji i współpracy między platformami.
Jako przykład podał sukces Breaking Bad, którego wcześniejsze sezony na Netfliksie pomogły zbudować ogromną widownię dla kolejnych odcinków emitowanych w AMC.
Dziś chodzi o agregację, nie o rywalizację.
– podsumował Le Goy.