PS6 pod okiem specjalistów. To będzie prawdziwa technologiczna REWOLUCJA, ale co z premierą?

Gry
1003V
PS6
AlbertWokulski | Dzisiaj, 06:19
PS6

W ostatnich dniach AMD i Sony ogłosiły kolejny etap współpracy, którego celem jest stworzenie next-genowej platformy. PS6 ma skorzystać z najnowszych rozwiązań i na ten temat wypowiedziało się Digital Foundry.

Brytyjscy dziennikarze od lat analizują sprzęt i gry z technicznej perspektywy, a ich szczegółowe testy i porównania stały się punktem odniesienia dla całej branży. Tym razem ekipa Digital Foundry przyjrzała się prezentacji Marka Cerny’ego i Jacka Huynha z AMD, którzy zapowiedzieli projekt Amethyst – wspólną inicjatywę mającą ukształtować architekturę PlayStation 6.

Dalsza część tekstu pod wideo

Według Oliviera Mackenzie z Digital Foundry, nowe rozwiązania to coś więcej niż kolejny krok w ewolucji sprzętu. „Cerny chce stworzyć sprzęt, który połączy uczenie maszynowe i ray tracing, stawiając na zupełnie nowy poziom realizmu i wydajności” – wyjaśnia ekspert. Nowy system ma bazować na trzech filarach: neural arrays, radiance cores oraz universal compression, co w praktyce oznacza ogromny skok technologiczny w porównaniu z PS5.

Mark Cerny podkreślił, że konsola powstaje z myślą o efektywności i skalowalności, a PS5 Pro ma pełnić funkcję „mostu” między generacjami. Dopiero PS6 przyniesie „prawdziwą zmianę” – nową architekturę i technologię, która nie będzie rozwinięciem dotychczasowych rozwiązań, lecz całkowicie nową konstrukcją.

Według źródeł Digital Foundry i insidera Keplera_L2, premiera PS6 planowana jest na 2027 rok, choć niewykluczone, że produkcja przesunie się na 2028.

Sony ma oprzeć PS6 na architekturze AMD RDNA5, zapewniającej znacznie lepszy ray tracing i zaawansowane funkcje AI. Nowe technologie mają nie tylko zwiększyć płynność i jakość obrazu, ale też rozwiązać problemy z przepustowością pamięci oraz usprawnić pracę silników gier dzięki „uniwersalnej kompresji”.

John Linneman z Digital Foundry zauważa, że rewolucja może wydłużyć okres współistnienia generacji – twórcy będą potrzebować czasu, by w pełni wykorzystać nowe możliwości sprzętu. „Jeśli silniki gier zaczną mocniej polegać na uczeniu maszynowym i ray tracingu, starsze konsole po prostu nie dadzą rady” – stwierdził.

Digital Foundry jest zdania, że Sony i AMD tworzą fundament pod platformę, która ma być gotowa na całą następną dekadę.

Źródło: twistedvoxel

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper