To największy przełom w grafice od lat. Upscaling przebija natywne TAA nawet w 1440p

Można mieć sporo zarzutów do NVIDIA, ale jedno trzeba oddać tej firmie. To jak ten producent GPU rozwija swój upscaling DLSS jest zadziwiające.
Pisaliśmy już wcześniej o imponujących postępach w rozwoju upscalingu DLSS, ale nowy filmik od MxBenchmark daje chyba najlepszy pogląd na to, co osiągnęła tutaj NVIDIA.
MxBenchmark wziął pod lupę gry w rozdzielczości 1440p, która dawniej sprawiała spore problemy algorytmom upscalingu, które najlepiej wyglądają w 4K. Jak się jednak okazuje, nawet w 1440p, dzięki DLSS 4 obraz wygląda obecnie zadziwiająco dobrze.




W trybie DLSS 4 Quality stabilność obrazu jest zwykle lepsza niż w natywnej rozdzielczości z TAA, co sprawia, że w grach, które obsługują DLSS 4 po prostu lepiej włączyć upscaling w trybie Quality, na czym zyskujemy nie tylko wyższy framerate, ale też pozbywamy się licznych mankamentów związanych z TAA. Różnica jest porażająca w 5:20 nagrania, gdy możemy przyjrzeć się ujęciu z Silent Hill 2 Remake, gdzie DLSS 4 Quality po prostu rozkłada natywną rozdzielczość z TAA na łopatki.
Nawet w trybie Performance DLSS 4 radzi już sobie całkiem dobrze w 1440p, a w rozdzielczości 4K jakość czasami przewyższa nawet to, co NVIDIA oferowała jeszcze niedawno w DLSS 3 w trybie Quality.
Postępy na polu technologii upscalingu są zatem imponujące i przy okazji trzeba pochwalić firmę za to, że nie ograniczyła wykorzystania DLSS 4 tylko do nowej serii kart graficznych RTX 50. Z dobrodziejstw DLSS 4 mogą korzystać również posiadacze starszych kart RTX.