Marathon jednak nie będzie dostępny za darmo. PlayStation i Bungie wyceniły nową grę

Nie potwierdziły się plotki, według których Marathon po zmianach będzie oferowany za darmo. Grę jednak kupimy w mniejszej cenie.
Bungie od miesięcy próbuje odbudować zaufanie graczy po jednym z najtrudniejszych okresów w swojej historii. Marathon miał być wielkim powrotem studia do korzeni, ale po pierwszych testach nastroje były dalekie od entuzjazmu. Negatywne opinie wymusiły poważne zmiany - premiera została opóźniona, a sama gra przeszła gruntowną przebudowę.
W ostatnich miesiącach pojawiały się plotki, według których Marathon będzie tytułem free-to-play, jednak te doniesienia właśnie wylądowały w koszu. Według Colony Deaks, Bungie całkowicie zmienia strategię - gra ma zadebiutować w cenie około 40 dolarów. Wersja Deluxe, wyceniona na 60 dolarów, zaoferuje zestaw cyfrowych bonusów, w tym tokeny do przyszłych Przepustek Sezonowych o wartości ok. 30 dolarów.




Studio wyraźnie szuka złotego środka - Marathon nie będzie ani darmowy, ani pełnopłatny jak typowe tytuły AAA za 70 dolarów. Bungie stawia na model „półotwarty”: podstawowa gra w standardowej cenie i kosmetyczny system sezonowy za ok. 10 dolarów, bez wpływu na balans rozgrywki. Brzmi rozsądnie, choć trudno nie odnieść wrażenia, że to próba pogodzenia oczekiwań graczy z realiami biznesowymi.
Według przecieków, w dniu premiery gracze dostaną 28 broni – od karabinów automatycznych i snajperek po railguny i strzelby. W pakiecie znajdą się też bonusy przedpremierowe powiązane z Destiny 2: unikalne skórki i ozdoby inspirowane nowym uniwersum Bungie.
Warto przypomnieć, że Bungie wczoraj zapowiedziało, że po zamkniętych testach (22-27 października) przedstawi obszerną aktualizację o stanie projektu.