Twórcy mówią, jak powinno się grać w Ghost of Yotei: Wolność i swoboda!

Gry
508V
Ghost of Yotei
Michał Pieczarski | Dzisiaj, 17:15
PS5

Studio odpowiedzialne za Ghost of Yotei podkreśla, że nie narzuca graczom sposobu rozgrywki. Niezależnie od tego, czy ktoś skupia się na głównym wątku, czy eksploruje każdy zakątek mapy – liczy się tylko frajda z gry.

W rozmowie z GamesRadar reżyser kreatywny Jason Connell wyjaśnił, że twórcy Ghost of Yotei postawili na pełną swobodę gracza.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jeśli ktoś chce pędzić przez fabułę albo przeciwnie – spędzać godziny na pobocznych zadaniach, to jego wybór. Dopóki się dobrze bawi, nam to odpowiada.

– powiedział Connell.

Według dewelopera gra została zaprojektowana tak, by gracz mógł dowolnie kształtować swoje tempo rozgrywki. Twórcy zastosowali jednak pewne „haki”, które subtelnie zachęcają do powrotu na główny tor fabuły lub zdobycia nowego wyposażenia – ale nie są one obowiązkowe.

Connell przyznał, że stworzenie tak elastycznej struktury gry było sporym wyzwaniem.

Otwarte światy mają własną dynamikę, trudniejszą do kontrolowania niż narracja. Musieliśmy opracować wiele małych trików, by utrzymać balans między wolnością a tempem historii.

– dodał.

Podejście to najwyraźniej się opłaciło. Ghost of Yotei już zbiera lepsze recenzje niż jego duchowy poprzednik, Ghost of Tsushima, a gracze chwalą tytuł za swobodę, realizm i wyjątkowy klimat japońskiego świata samurajów.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Ghost of Yotei.

Źródło: thegamer.com

Komentarze (32)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper