Koniec problemów z wydajnością w Borderlands 4? Gearbox Software naprawia istotny błąd

Gearbox Software udostępniło pierwszą dużą łatkę do gry Borderlands 4, która koncentruje się na poprawie wrażeń z gry, balansu rozgrywki i zwiększeniu różnorodności dostępnych buildów.
Najważniejszą zmianą techniczną jest wprowadzenie funkcji automatycznego czyszczenia shaderów (stale shaders) po aktualizacji wersji gry. Deweloperzy potwierdzili, że ma to definitywnie rozwiązać problem spadku wydajności, na który skarżyli się niektórzy gracze PC.




We're rolling out a Borderlands 4 update today loaded with Vault Hunter buffs! 💪
— Borderlands (@Borderlands) October 2, 2025
Check out the notes: https://t.co/nbDmwt4tXz pic.twitter.com/6qKm7wOQwc
Głównym celem aktualizacji jest zwiększenie różnorodności buildów poprzez poprawę słabszych umiejętności. Zgodnie z zapowiedziami, największy zestaw wzmocnień otrzymał Amon, który ma teraz dorównać poziomem mocy pozostałym Łowcom Krypty.
Gearbox zapowiada również, że w przyszłości zajmie się statystykami, aby jeszcze bardziej rozszerzyć opcje tworzenia buildów. Planowane jest także naprawienie szeregu niezamierzonych interakcji (exploitów), które obecnie trywializują wyzwania.
Warto przypomnieć, że premiera Borderlands 4 na konsolę Nintendo Switch 2 została niedawno bezterminowo opóźniona (anulując jednocześnie złożone pre-ordery). Wcześniej w tym tygodniu studio zaprezentowało także pierwszego Łowcę Krypty dodanego po premierze, czyli robota C4SH, którego umiejętności będą oparte na elemencie szczęścia.