Call of Duty ma problem. Beta Black Ops 7 wystartowała a chętnych na nią ubyło

Mimo tego, że ruszył wczesny dostęp do bety Call of Duty: Black Ops 7, spora część nie gra obecnie w tytuł od Treyarch.
Nie jest tajemnicą, że w nadchodzącym pojedynku Call of Duty: Black Ops 7 vs Battlefield 6 wydawana przez Activision Blizzard produkcja znajduje się w trudniejszej pozycji. Do tej pory jednak analitycy przewidywali, że mimo to, zainteresowanie dziełem Treyarch i ogólnie serią nie zostanie znacznie naruszone. Tymczasem ostatnie raporty pokazują co innego.
Za parę dni możemy być świadkami powtórki z 2016 roku, gdyż najnowszy tytuł od DICE i innych zespołów należących do grona Battlefield Studios ma szansę stać się największą premierą w serii od czasu debiutu Battlefielda 1. Wówczas to dzieło Szwedów cieszyło się znacznie większym zainteresowaniem, zwłaszcza w USA, niż Call of Duty: Infinite Warfare. Identycznie sytuacja wygląda teraz.




Ampere Analytics przeprowadziło badania dotyczące zainteresowania grą w Call of Duty po testach konkurencyjnego FPS-a. Wynika z nich, że na każdej platformie wielu graczy, którzy grali zarówno w BF6, jak i CoDa nie wróciło do Call of Duty. Co ciekawe, największy odsetek osób jest na komputerach, ale również na konsolach procent osób, które robi sobie przerwę od serii, jest spory, gdyż:
- 29% graczy na Xboksie nie wróciło do Call of Duty
- 24% posiadaczy konsol PlayStation nie wróciło do Call of Duty
- 48% użytkowników Steama nie wróciło do Call of Duty.
Z tego powodu analitycy przewidują, że w tym roku CoD może mieć spore problemy z przyciągnięciem użytkowników platformy Valve. Równie wyraźny sygnał, który potwierdza te doniesienia, dają statystyki na SteamDB.
W ciągu ostatniej doby na Steamie w najlepszym momencie, który miał miejsce już po starcie bety w early access, w Call of Duty grało 74 698 osób. Oczywiście jest to ewidentny wzrost względem ostatnich tygodni, lecz nadal nijak ma się on do bety BF6, którą niedługo po starcie ogrywało 335 tysięcy graczy Steama.
Naturalnie nie można zapominać o tym, iż testy są również dostępne dla subskrybentów Game Pass Ultimate i PC Game Pass, lecz nawet poza grą widać mniejsze zainteresowanie testami Call of Duty: Black Ops 7. Chociaż na temat gry Treyarch napisano 13 068, co jest nieznacznie mniejszą liczbą względem bety BF6, o której napisano 13 088 artykułów (dane Press Engine), to już w przypadku oglądalności na Twitchu pojawiła się przepaść.
Insider Gaming wczoraj zauważył, że w szczytowym momencie transmisje z testów BO7 oglądało 185 tysięcy widzów, natomiast w analogicznym okresie poczynania streamerów w becie BF6 śledziło 504 tysięcy osób. Oczywiście sytuacja może się jeszcze zmienić, ale wszystkie te statystyki wyraźnie pokazują, że Battlefield 6 może w tym roku cieszyć się znacznie większym zainteresowaniem niż Call of Duty: Black Ops 7.