Google wyprzedza ChatGPT. Od teraz wyszukiwarka widzi, rozumie i robi zakupy

Google wprowadziło we wtorek dużą aktualizację dla swojej funkcji AI Mode, dodając możliwości wizualnego wyszukiwania.
To znaczące ulepszenie pozwala użytkownikom znaleźć produkty i inspiracje poprzez łączenie opisów w języku naturalnym z obrazami.




Narzędzie, które do tej pory opierało się głównie na rozmowie tekstowej, przekształca się w bardziej wizualne i zorientowane na zakupy doświadczenie, co stanowi kluczowy krok w strategii Google, mającej na celu walkę z konkurencją, taką jak OpenAI i jego ChatGPT.
Nowa funkcja pozwala użytkownikom zadawać pytania typu “pokaż mi inspiracje do sypialni” i otrzymywać wyselekcjonowane wyniki obrazów. Wyniki te można następnie precyzować, używając kolejnych pytań, np. “więcej w ciemnych odcieniach i z odważnymi wzorami”.
Wizualne wyszukiwanie zmienia sposób zakupów online, pozwalając użytkownikom na konwersacyjne opisywanie produktów zamiast używania tradycyjnych filtrów. Na przykład, można wyszukać “spodnie typu jeans”, a następnie doprecyzować: “chcę więcej modeli do kostek”. Co istotne, każdy obraz zawiera bezpośrednie linki do stron źródłowych, umożliwiając natychmiastowe sprawdzenie lub zakup interesujących przedmiotów.
Funkcja ta wykorzystuje zaawansowane możliwości multimodalne modelu Gemini 2.5, łącząc w jedno trzy narzędzia - Wyszukiwarkę Google, Lens i Wyszukiwanie Obrazem. Na początku nowość będą mieli okazję sprawdzić obywatele USA, ale firma zamierza rozszerzyć ją wkrótce na resztę krajów.