Ghost of Yotei ZACHWYCI na zwykłym PS5? Zobaczcie porównanie z PS5 Pro

Ghost of Yotei to kolejna gra wykorzystująca możliwości PS5 Pro. Czy jednak deweloperzy zadbali o nową jakość na mocniejszym PlayStation 5? Sprawdźcie porównanie.
Od wczoraj możecie przeczytać naszą recenzję Ghost of Yotei, w której Wojtek chwalił między innymi niesamowitą atmosferę oraz oprawę graficzną gry. Teraz jednak czas sprawdzić, jak tytuł prezentuje się na dwóch wersjach konsoli Sony – PlayStation 5 i mocniejszym PlayStation 5 Pro.
Ghost of Yotei oferuje trzy tryby wyświetlania na standardowym PS5 i aż cztery na PS5 Pro. Tryb jakości stawia na maksymalną rozdzielczość 2160p w 30 klatkach na obu konsolach. W przypadku trybu wydajności różnice są już zauważalne – na podstawowym PS5 rozdzielczość spada między 1440p a 1080p, podczas gdy na PS5 Pro jest wyraźnie wyższa i utrzymuje się w granicach 1800p-1440p przy stałych 60 fps.




Kolejną opcją jest tryb Ray-Tracing, który działa w 30 fps i poprawia globalne oświetlenie – szczególnie w przypadku światła pośredniego w pomieszczeniach oraz efektów ambient occlusion. Tu jednak PS5 Pro ma dodatkowy atut: Ray-Tracing Pro. To tryb ekskluzywny dla mocniejszej konsoli, zapewniający lepsze oświetlenie przy 60 fps. Rozdzielczość waha się wtedy między 1440p a 1080p, ale wspierana jest przez technologię PSSR, co zapewnia ostrzejszy obraz.
Pod względem stabilności Ghost of Yotei wypada naprawdę świetnie – drobne spadki płynności zauważalne są tylko w trybie wydajności na zwykłym PS5, ale w praktyce nie mają one większego wpływu na rozgrywkę. Silnik gry został zoptymalizowany niemal wzorowo, a Sucker Punch udowodniło, że potrafi dostarczyć wysokiej jakości doświadczenie.