Ghost of Yotei prezentuje się lepiej niż można było sądzić. Gra zrobiła ogromne wrażenie na Digital Foundry

Gry
1078V
Ghost of Yotei
Grzegorz Cyga | Dzisiaj, 19:49
PS5

Zwiastuny i zdjęcia Ghost of Yotei niejednokrotnie prezentowały piękno i rozmach nowej, ekskluzywnej gry na PS5. Jednak w rzeczywistości, materiały promocyjne nie oddawały w pełni tego, jak prezentuje się nowość od Sucker Punch Productions. 

Embargo na medialne publikacje dotyczące Ghost of Yotei już spadło, wobec czego do Sieci trafiły nie tylko recenzje (m.in. nasza). Digital Foundry opublikowało już pierwszą analizę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Z racji tego, że media otrzymały sporo czasu na zapoznanie się z grą, specjaliści mieli okazję dokładnie przyjrzeć się warstwie technicznej, a ta jest imponująca i to nie tylko na pierwszy rzut oka. Ghost of Yotei nie oferuje wyłącznie trybu jakości(4K/30fps) i wydajności (60 fps przy 1080p na PS5 i 1440p na PS5 Pro), ale też 2 presety skupione na raytracingu - Raytracing (30 klatek przy 1440p na PS5 i 1728p na PS5 Pro) i dostępny jedynie na PlayStation 5 Pro, Raytracing Pro (1080p/60fps z wykorzystaniem PSSR).

Mimo iż śledzenie promieni zostało zaimplementowane z pewnymi ustępstwami (po wybraniu RT Pro mogą pojawić się szumy w obrazie, co widać na detalach takich jak tkanina), robi różnicę zarówno na PlayStation 5, jak i PlayStation 5 Pro, dzięki m.in. podkreśleniu detali, które są ciężko zauważalne. Aczkolwiek to na mocniejszej konsoli można liczyć na globalne śledzenie promieni przy 60 klatkach na sekundę. Co ważne, w trybie jakości klatki są zablokowane, przez co nie spadają poniżej 30. W przypadku ustawienia priorytetyzującego wydajność, jest ono również zablokowane na 60 klatkach, choć nie cały czas, przez co na wersji pozbawionej premierowej aktualizacji liczba FPS-ów potrafiła podczas dużych starć spaść do 50, lecz day-one patch ma to poprawić. 

Ponadto na pochwałę według Digital Foundry zasługuje implementacja HDR, a także dopracowanie szczegółów, które nie tracą na jakości nawet na mocnym zbliżeniu. Jednocześnie nie można też zapomnieć o szeregu kreatywnych rozwiązań, które zastosowano już w poprzedniej grze, a także ulepszonych animacjach czy efektach pogodowych.

Źródło: Digital Foundry

Komentarze (86)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper