Borderlands 4 zapewni bogactwo opcji. Gearbox przygotował szereg ustawień dla PC

Do premiery Borderlands 4 zostało niewiele czasu, zwłaszcza tej na PC, gdyż to gracze komputerowi będą mogli zagrać w nowość od Geabox Software najszybciej. Jednak to nie jedyny ukłon w stronę miłośników pecetów.
Gearbox zdecydowanie rozpieszcza pececiarzy. Nie dość, że studio ogłosiło, że użytkownicy komputerów otrzymają dostęp do gry nieco wcześniej niż posiadacze konsol, to jeszcze przygotowało dla nich szereg opcji, które pozwolą dostosować produkcję tak, by oferowała, jak najlepsze doświadczenia i można było ją dostosować do własnych potrzeb.
Mimo iż Borderlands 4 jest grą, która ma przystępne wymagania, Randy Pitchford niedawno ostrzegał, że posiadacze znacznie słabszych sprzętów powinni spodziewać się pewnych problemów, choć premierowa aktualizacja może poprawić sytuację. Jednak twórcy pomyśleli o szerokim gronie odbiorców i przygotowali wiele pomocnych ustawień.




Podstawowe ustawienia
- Tryb wyświetlania: Pełny ekran, Okno Pełny ekran, Okno
- Rozdzielczość (różni się w zależności od konfiguracji)
- Wyświetl statystyki: Brak, FPS, Wszystkie
- Limit liczby klatek na sekundę: Wył., Wł.Niestandardowy limit FPS (różni się w zależności od konfiguracji)
- Synchronizacja pionowa: Wył., Wł.
- Pole widzenia (obsługiwane są monitory ultraszerokokątne)
- Pole widzenia pojazdu (obsługuje monitory ultraszerokokątne)
Zaawansowane ustawienia
Ogólne:
- Ustawienia grafiki: Niska, Średnia, Wysoka, Bardzo wysoka, Kozacka
- Antyaliasing: wyłączony, włączony
Skalowanie rozdzielczości:
- Metoda skalowania: Wyłączona, DLSS, FSR, TSR, XeSS
- Jakość skalowania: Ultra wydajność, Wydajność, Zrównoważony, Jakość, Pełna rozdzielczość
- Jakość skalowania przestrzennego: Wydajność, Zrównoważona, Jakość, Ultra jakość, Wyłączona
- Jakość przechwytywania scen: Niska, Wysoka, Pełna rozdzielczość
- Frame Generation: wyłączone, włączone
- NVIDIA Reflex Low Latency: Wyłącz, Włącz, Boost
Środowisko:
- Zakres ładowania HLOD: bliski, średni, daleki
- Jakość geometrii: Niska, Średnia, Wysoka
- Jakość tekstury: Niska, Średnia, Wysoka, Bardzo wysoka
- Prędkość przesyłania tekstur: średnia, wysoka, bardzo wysoka
- Jakość filtrowania anizotropowego: Wył., x1, x2, x4, x8, x16
- Gęstość roślinności: Wyłączona, Bardzo niska, Niska, Średnia, Wysoka, Bardzo wysoka
- Wolumetryczna mgła: niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka
- Wolumetryczne chmury: niskie, średnie, wysokie, bardzo wysokie
- Jakość cieni: Niska, Średnia, Wysoka, Bardzo wysoka
- Jakość cieni kierunkowych: niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka
- Cienie chmur wolumetrycznych: wyłączone, włączone
- Jakość oświetlenia: Niska, Średnia, Wysoka, Bardzo wysoka
- Jakość odbić: Niska, Średnia, Wysoka, Bardzo wysoka
- Jakość cieniowania: Niska, Średnia, Wysoka
Post-processing
- Jakość postprodukcji: niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka
- Ilość rozmycia ruchu
- Jakość rozmycia ruchu: Wyłączona, Niska, Średnia, Wysoka, Bardzo wysoka
To jednak nie wszystko, ponieważ oprócz mnogości ustawień, które mogą polepszyć wydajność, Gearbox przygtował również szereg udogodnień dla graczy.
Podstawowe funkcje dostępności
Napisy:
- Pokaż napisy: Wyłączone, Włączone
- Rozmiar tekstu napisów: Normalny, Duży, Bardzo duży
- Wymuś pogrubienie tekstu: Wyłączone, Włączone
- Kolor napisów: Biały, Pomarańczowy, Żółty, Różowy, Jasnoniebieski, Zielony
- Tło napisów: Wyłączone, Włączone
- Przezroczystość tła napisów: Wyłączona, Niska, Średnia, Wysoka, Pełna
Identyfikacja rozmówcy:
- Przełącz identyfikację rozmówcy: Wyłączone, Włączone
- Kolor identyfikacji rozmówcy: Biały, Pomarańczowy, Żółty, Różowy, Jasnoniebieski, Zielony
Dźwięk i wizualizacje (ogólne):
- Skalowanie tekstu menu: Wyłączone, Rozmiar 1, Rozmiar 2
- Liczby obrażeń: Wyłączone, Włączone
Audio:
- Wymuś mono (konwertuje cały dźwięk gry na mono): Wyłączone, Włączone
- Predefiniowane miksy: Redukcja basów (przedsionkowa), Redukcja zmęczenia uszu, Ulga w nadwrażliwości słuchowej, Ulga w mizofonii, Komfort sensoryczny, Ulga w szumach usznych (ogólne), Ulga w szumach usznych (ukierunkowane), Filtr 80 Hz
Kolory:
- Predefiniowane kolory (ustawienia dostępności dla różnych rodzajów daltonizmu): Domyślne, Zielony/Czerwony (zalecane dla osób z deuteranopią), Czerwony/Zielony (zalecane dla osób z protanopią), Niebieski/Żółty (może pomóc osobom z tritanopią)
- HUD o wysokim kontraście: Wyłączone, Włączone
- Celownik o wysokim kontraście: Wyłączone, Włączone
- Kolor celownika sprzymierzeńców: Zielony, Biały/Niebieski, Czerwony, Niebieski, Pomarańczowy, Fioletowy
- Kolor celownika wrogów: Zielony, Biały/Niebieski, Czerwony, Niebieski, Pomarańczowy, Fioletowy
- Kolor celownika neutralnego: Zielony, Biały/Niebieski, Czerwony, Niebieski, Pomarańczowy, Fioletowy
Dostosowanie rozgrywki
Ogólne:
- Szybkość zbliżania mapy (dostosuj szybkość powiększania i pomniejszania mapy)
- Wibracje: Wyłączone, Włączone
- Adaptacyjne spusty: Wyłączone, Włączone
- Intensywność drgań ekranu
Ruch:
- Kucanie: Wyłączone, Włączone
- Sprint: Wyłączone, Włączone
- Doskok (dash): Wyłączone, Włączone
- Kołysanie kamery
- Pochylenie widoku przy chwytaniu: Wyłączone, Włączone
- Wspinaczka z ruchem do przodu: Wyłączone, Włączone
Poziom trudności (ustawiany przy tworzeniu nowej postaci, skaluje się indywidualnie w grupach kooperacyjnych):
Łatwy: "Szukam historii." Zredukowane obrażenia, Mniejsze znaczenie powinowactw żywiołów.
Normalny: "Szukam zbalansowanego doświadczenia."
Trudny: "Szukam wyzwania." Zwiększone obrażenia otrzymywane, zwiększona gotówka, zwiększona jakość łupów, większe znaczenie powinowactw żywiołów.
Oprócz tego, Borderlands 4 oferuje również szereg opcji, które mogą uczynić grę bardziej przystępną dla niektórych graczy:
- Zapisywanie: Gra automatycznie zapisuje postępy w punktach kontrolnych i kluczowych momentach lub zawsze, gdy wyjdziesz z gry poprzez menu pauzy.
- Pełne mapowanie klawiatury i kontrolera
- Kontrola głośności (ogólna głośność, głośność muzyki, głośność efektów dźwiękowych, głośność dialogów)
- Predefiniowane ustawienia audio: Hi Fi, Zbalansowane, Skompresowane, Tryb cichy, Kolorowy realizm, Skupienie na głosie
- Muzyka (głośność muzyki w menu, głośność muzyki w grze, głośność muzyki podczas przerywników, ściszenie muzyki bossów)
- Efekty dźwiękowe (ściszenie broni, ściszenie wybuchów, ściszenie interfejsu użytkownika, ściszenie wychodzących obrażeń, ściszenie przychodzących obrażeń, wyciszenie znacznika trafienia)
- Dialogi (Głośność głosu gracza, ściszenie odgłosu wysiłków, ściszenie wezwań, ściszenie dialogów podczaas bezczynności, głośność okrzyków bojowych, Claptrap)