Netflix ryzykował i... przegrał. Wednesday traci prawie połowę widzów!

Netflix ma problem z Wednesday! Drugi sezon, który został podzielony na dwie części, zaliczył ogromny spadek oglądalności.
Druga część, która zadebiutowała 3 września, przyciągnęła zaledwie 28,2 miliona widzów w ciągu pierwszych pięciu dni. To o 43,6% mniej niż w przypadku premiery pierwszej części.




Ten gwałtowny spadek oglądalności rzuca światło na coraz popularniejszą strategię platform streamingowych, polegającą na dzieleniu sezonów. Pierwsza część Wednesday zadebiutowała 6 sierpnia, a druga, zawierająca cztery finałowe odcinki, miesiąc później. Według danych Variety, to już drugi z rzędu tydzień spadków dla serialu, ponieważ pierwsza część odnotowała 42% spadek oglądalności w drugim tygodniu po premierze.
Kontrastuje to z sukcesem pierwszego sezonu, który zadebiutował w listopadzie 2022 roku i po początkowych, dobrych wynikach, w drugim tygodniu zyskał jeszcze większą popularność. Ostatecznie, pierwszy sezon z 252 milionami wyświetleń stał się najchętniej oglądanym anglojęzycznym serialem w historii platformy.
Co ciekawe, mimo spadków, trzeci sezon Wednesday został już oficjalnie potwierdzony. Netflix planuje również stworzenie spin-offu serialu, co pokazuje, że firma wciąż wierzy w siłę tej marki.