Grasz na konsoli? Octopath Traveler 0 podzieli graczy na lepszych i gorszych

Square Enix zaskakuje, ale niekoniecznie pozytywnie. Twórcy nowej odsłony kultowej serii, Octopath Traveler 0, wprowadzają kontrowersyjną nowość.
W nowej części, gracze będą mogli zbudować własne miasto, ale... jego rozmiar będzie zależał od mocy konsoli, na której grasz. To sytuacja, która może mocno podzielić fanów.




Deweloperzy ujawnili, że każda platforma będzie miała specjalny limit na liczbę budynków, które można wybudować. Tłumaczą to ograniczeniami technicznymi poszczególnych konsol, ale dla wielu może to być istotny element, który bezpośrednio wpłynie na samą rozgrywkę.
Octopath Traveler 0 platform specs pic.twitter.com/2jhpK7osy6
— Wario64 (@Wario64) September 5, 2025
Najbardziej poszkodowani wydają się fani Nintendo Switch, którzy mogą postawić maksymalnie 250 budynków. Zdecydowanie lepiej wypadają posiadacze PlayStation 4 oraz Switch 2, dla których limit wzrośnie do 400 budynków. Najwięcej, bo aż 500 budynków, zbudują gracze na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Ta różnica w liczbach sprawia, że gra nie tylko będzie różnić się wizualnie, ale również oferować zupełnie inne doświadczenie w zależności od sprzętu, a zmiana w mechanice gry to coś nowego.
Nasuwa się pytanie, jak bardzo ta różnica wpłynie na ostateczne wrażenia z rozgrywki? Czy miasto z 250 budynkami na Nintendo Switch będzie w pełni satysfakcjonujące, czy raczej gracze poczują się, jakby grali w okrojoną wersję? Przekonamy się o tym dopiero po premierze.