Clair Obscur: Expedition 33 powstało z miłości do PlayStation i SEGA. Twórca zdradza, dlaczego ominął Nintendo

Gry
759V
Clair Obscur: Expedition 33
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 14:30
PS5 XSX|S PC

Guillaume Broche, dyrektor gry Clair Obscur: Expedition 33, zdradził w japońskim wywiadzie, że jego gamingowa droga zaczęła się od SEGA Mega Drive.

To właśnie gry na 16-bitowej konsoli SEGI oraz PlayStation miały największy wpływ na jego twórczość, podczas gdy Nintendo nie traktował zbyt poważnie.

Dalsza część tekstu pod wideo


Broche przyznaje, że pierwszym tytułem, który go wciągnął, był Altered Beast. Z czasem sięgnął po serie Final Fantasy i Atelier, które mocno wpłynęły na styl Clair Obscur: Expedition 33.

Nie zabrakło także fascynacji grami akcji - twórca wymienia Devil May Cry oraz Shinobi z 2002 roku na PlayStation 2 jako ważne inspiracje.

Co ciekawe, mimo zamiłowania do gier, Broche nie miał okazji grać na konsolach Nintendo. Wyjaśnia, że w zachodniej części Paryża, gdzie dorastał, gry były postrzegane jako rozrywka dla nerdów.

Dziś cieszy się, że gry zyskały pozytywny wizerunek dzięki YouTuberom, streamerom i Internetowi, a gaming stał się popularny na całym świecie.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Clair Obscur: Expedition 33.

Źródło: denfaminicogamer.jp

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper