Clair Obscur: Expedition 33 powstało z miłości do PlayStation i SEGA. Twórca zdradza, dlaczego ominął Nintendo

Guillaume Broche, dyrektor gry Clair Obscur: Expedition 33, zdradził w japońskim wywiadzie, że jego gamingowa droga zaczęła się od SEGA Mega Drive.
To właśnie gry na 16-bitowej konsoli SEGI oraz PlayStation miały największy wpływ na jego twórczość, podczas gdy Nintendo nie traktował zbyt poważnie.




Broche przyznaje, że pierwszym tytułem, który go wciągnął, był Altered Beast. Z czasem sięgnął po serie Final Fantasy i Atelier, które mocno wpłynęły na styl Clair Obscur: Expedition 33.
Nie zabrakło także fascynacji grami akcji - twórca wymienia Devil May Cry oraz Shinobi z 2002 roku na PlayStation 2 jako ważne inspiracje.
Co ciekawe, mimo zamiłowania do gier, Broche nie miał okazji grać na konsolach Nintendo. Wyjaśnia, że w zachodniej części Paryża, gdzie dorastał, gry były postrzegane jako rozrywka dla nerdów.
Dziś cieszy się, że gry zyskały pozytywny wizerunek dzięki YouTuberom, streamerom i Internetowi, a gaming stał się popularny na całym świecie.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Clair Obscur: Expedition 33.