Xbox Game Pass zmienia rynek! Twórcy Indiana Jones zdradzają, jak gracze kształtują gry

Twórcy Indiana Jones i Wielki Krąg z MachineGames ujawnili, jak zachowania użytkowników Game Passa wpływa na projektowanie nowych gier.
W wywiadzie Jens Andersson podkreślił, że gracze często spędzają z tytułem zaledwie kilka minut, co wymusza na deweloperach nowe podejście do tworzenia rozgrywki.




Według Anderssona pierwsze chwile w grze są kluczowe, a deweloperzy muszą zadbać o dynamiczny rytm i angażujące wprowadzenie, aby nie stracić uwagi gracza. MachineGames potwierdza, że Indiana Jones i Wielki Krąg zostało zaprojektowane tak, aby już od początku wciągać odbiorcę w historię.
Mimo presji, aby zainteresować subskrybentów Game Passa od razu, twórcy podkreślają, że nie można robić zbyt wielu ustępstw. Najważniejsze jest stworzenie gry, która daje satysfakcję także tym, którzy ją ukończą.
Balans między szybkim początkiem a głęboką fabułą jest trudny do osiągnięcia, zwłaszcza w produkcjach nastawionych na narrację. MachineGames stawia na utrzymanie tempa i zaangażowanie gracza przez całą grę.
Warto dodać, że Indiana Jones i Wielki Krąg już wkrótce otrzyma rozszerzenie “Zakon Olbrzymów” i trafi na Nintendo Switch 2. Gra dynamicznie dopasowuje poziom trudności do rozgrywki i postępów gracza.