Nintendo stawia na filmy i… coś więcej! Kultowe gry zyskają nowe życie

Nintendo ogłosiło ekspansję swoich produkcji filmowych, idąc znacznie dalej niż tradycyjne filmy.
Japoński gigant nie zamierza ograniczać się do kin – planuje organizację eventów na żywo i szeroką dystrybucję oficjalnych gadżetów, aby znacznie lepiej promować swoje i tak dobrze znane marki.




Po przejęciu studia Warpstar, które zmieniło nazwę na Nintendo Stars, firma zamierza skupić się na projektach opartych o swoje najważniejsze franczyzy. Najbliższe dwa filmy to nowa animacja ze świata Super Mario Bros. (premiera 3 kwietnia 2026) oraz film live action The Legend of Zelda (premiera 7 maja 2027).
Nintendo podkreśla, że celem jest dotarcie do kolejnych odbiorców i oferowanie nowych sposobów na obcowanie z kultowymi postaciami. Dzięki licencjonowaniu różnorodnych produktów i wydarzeń, fani będą mogli przeżywać przygody Mario czy Linka na wiele różnych sposobów.
Sukces „Super Mario Bros. Film”, który zarobił ponad 1,36 mld dolarów, pokazał, jak ogromny potencjał drzemie w ekranizacjach gier. Nintendo chce wykorzystać tę falę i jeszcze bardziej wzmocnić obecność swoich marek poza światem gier.
Nowa strategia Nintendo to nie tylko filmy, ale cała gama atrakcji i produktów, które mają przyciągnąć zarówno graczy, jak i zupełnie nowych fanów. To początek filmowego uniwersum Nintendo, tyle że firma zamierza robić to z wielkim rozmachem.