Mafia: The Old Country lepsza od hitów AAA? Zaskakująca słowa dyrektora Larian Studios

Gry
603V
Mafia: The Old Country
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 18:30

Michael Douse z Larian Studios, dyrektor wydawniczy „Baldur’s Gate 3”, podkreśla, że kluczem do sukcesu gier niezależnych jest instynkt i odwaga twórców – coś, czego coraz częściej brakuje produkcjom AAA. 

W jego opinii branża gier tworząca gry z najwyższej półki coraz bardziej fascynuje się tytułami niezależnymi, bo to właśnie one wnoszą innowacje, podczas gdy AAA stawia na bezpieczeństwo i przewidywalność – stanowią też ogromne koszty produkcyjne i marketingowe.

Dalsza część tekstu pod wideo


Michael Douse, komentując premierę „Mafia: The Old Country”, zauważył, że gra ta – choć skromniejsza budżetowo – jest bardziej dopracowana i bogatsza mechanicznie niż poprzednie odsłony. Według niego, twórcy gier AAA powinni ograniczać skalę projektów na rzecz świeżych pomysłów.

Zbyt duże budżety i długie cykle produkcyjne sprawiają, że gry AAA stają się przewidywalne, a ryzyko eliminowane jest przez analizę danych. Tymczasem gry indie, pozbawione wsparcia dużych wydawców, polegają na intuicji i pasji twórców.

Douse podkreśla, że dane nie przewidują hitów ani porażek – to odwaga i instynkt decydują o sukcesie. Bez powrotu do kreatywności, gry AAA mogą ugrzęznąć w stagnacji.

Coraz więcej graczy docenia mniejsze, innowacyjne projekty. To właśnie AA i indie wyznaczają dziś nowe trendy w branży gier wideo.

Źródło: dualshockers.com

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper