Konami nie ogarnia UE5. Porównanie marnej wydajności w Metal Gear Solid Delta na PS5 i XSX

Wiemy już, że sytuacja z warstwą techniczną Metal Gear Solid Delta na PS5 Pro i PS5 jest żenująca. Jak wygląda to na Xbox Series X i S?
Tak jak pisaliśmy wcześniej, w analizie Digital Foundry pojawiły się szokujące spostrzeżenia na temat działania Metal Gear Solid Delta. Okazało się, że w szczególności na PS5 Pro występują duże problemy z animacją (frame rate spada na PS5 Pro nawet poniżej poziomu tego, co oferuje bazowy model konsoli w trybie priorytetu wydajności).
Destin postanowił przetestować, jak gra działa na Xbox Series X/S i porównać frame rate z konsol Xbox z wydajnością oferowaną przez sprzęt Sony.




Okazuje się, że również na XSX i XSS występują problemy z animacją w Metal Gear Solid Delta, co nie powinno dziwić, bo nawet na PC gra działająca na UE 5 ma problemy z optymalizacją. W 1:20 nagrania widać, jak XSX wypada w trybie priorytetu wydajności w zestawieniu z PS5. Wygląda na to, że konsola Microsoftu zapewnia trochę lepszą płynność animacji, choć i tak wymaga to bez cienia wątpliwości poprawy ze strony deweloperów - na wszystkich platformach.
Jednym z najdziwniejszych posunięć Konami jest wprowadzenie gry na rynek z wyłącznie jednym trybem wizualnym na PS5 Pro. Gra nie utrzymuje w nim stabilnego 60 fps, spadając na PS5 Pro momentami nawet w okolice 35 fps. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.