Los Metal Gear Solid jest w rękach fanów. Twórcy mówią jasno o przeszłości i przyszłości serii

Gry
606V
Delta
Grzegorz Cyga | Dzisiaj, 16:38
PS5 XSX|S PC

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater to gra, która bazuje na produkcji sprzed lat, lecz co ważniejsze – pierwszy duży projekt związany z kultową marką Konami od wielu lat. Jednak czy będzie to jej zwieńczenie, czy kolejna młodość, zależy głównie od jednej rzeczy. 

Niedawno producent Metal Gear Solid Delta: Snake Eater wyjawił, że remake kultowej gry z 2004 to w zasadzie test dla zespołu, który jeśli się powiedzie, może dać serii drugie życie. Noriaki Okamura ponownie zabrał głos w sprawie planów na przyszłość wobec blisko 40-letniej marki.

Dalsza część tekstu pod wideo

W wywiadzie dla serwisu Game Informer producenci Noriaki Okamura i Yuji Korekado przyznali, że oryginalna produkcja nie zestarzała się zbytnio, toteż nie wymagała zbyt wielu korekt, co w zasadzie potwierdza niedawną wypowiedź dla PC Gamera.

Kiedy ponownie pracowaliśmy nad Metal Gear Solid 3 na potrzeby Delty, byliśmy dość zaskoczeni, nawet z perspektywy deweloperskiej, gdy wróciliśmy i zmodernizowaliśmy tę grę dla dzisiejszych odbiorców. Nawet biorąc ten oryginalny koncept bez żadnych zmian? Gra nadal miała tak wiele dobrych punktów i o wiele więcej uroku oraz emocji, nawet jeśli w tamtym momencie tak naprawdę niczego nie zmieniliśmy ani nie dodaliśmy nowych funkcji. Gra nadal miała wiele do zaoferowania, mimo że ma już 20 lat.

Jednak deweloperzy nie ukrywają, że przygotowali Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, aby sprawdzić, czy seria ma jeszcze jakąś przyszłość i czekających na nią fanów. 

Zawsze myślimy o tym, co moglibyśmy zrobić dla serii Metal Gear, ale jeśli chodzi o remaki przyszłych tytułów, obecnie skupiamy się tylko na teraźniejszości i myśleliśmy, jaki byłby najlepszy sposób, aby dotrzeć zarówno do starych fanów, jak i potencjalnych nowych fanów.

Dlatego, jeśli Metal Gear Solid Delta: Snake Eater spotka się ze sporym zainteresowaniem i społeczność uzna, że chce więcej tego typu produkcji, to niewykluczone, że podobnego odświeżenia doczekają się kolejne części. 

W tej chwili skupiamy się na dostarczeniu Delty w jak najlepszy sposób obecnemu pokoleniu, a gdy ta gra zostanie wydana i jeśli fani poczują, że chcieliby zobaczyć więcej po zagraniu w nią, to rozważymy wydanie wielu innych gier w przyszłości. Na razie to tyle. 

Co ciekawe, twórcy odnieśli się również do tego, że Metal Gear Solid Delta: Snake Eater to drugi w historii serii remake. Ich zdaniem proces produkcji nie miał nic wspólnego z opracowaniem Metal Gear Solid: Twin Snakes, toteż nie należy szukać podobieństw między pozycją z 2004 roku a tytułem z 2025 roku. 

W odniesieniu do każdej gry, kiedy ją tworzymy, jest mnóstwo rzeczy, których uczymy się za każdym razem podczas produkcji. Jednak nie ma niczego konkretnego, co łączyłoby się z Twin Snakes i mogłoby mieć jakikolwiek wpływ tym razem. Zwłaszcza że sposób, w jaki przerobiliśmy tę grę, jest całkowicie inny. To pełnoprawny remake, który tak naprawdę nie zmienia wiele w stosunku do oryginału.

Źródło: Game Informer

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper